اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از همایش شیرخوارگان حسینی‌

از تمنای حضور مادران تا اشک شیرخوارگان کاشانی

خبرگزاری فارس: تمنا و التماس مادران برای حضور در مراسم و اشک بی‌امان شیرخوارگان کاشانی از جمله جلوه‌های همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان بود.

از تمنای حضور مادران تا اشک شیرخوارگان کاشانی
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، هفتمین همایش شیرخوارگان حسینی در حالی در دیار مؤمنان برگزار شد که تصاویر شورانگیز از ارادت کویریان چشم هر بیننده‌ای را به خود متوجه می‌ساخت و هر متکبری را وادار به کرنش می‌ساخت و اینک قصد آن داریم تا با بیان این جلوه‌های عشق هر چند مختصر شما را با این حال و هوای نینوایی کاشانی‌ها همراه سازیم.

 *حضور شیرخوارگان کاشانی از ساعت 5 بامداد
در حالی که مسئولان مراسم زمان آغاز مراسم را 8:30 صبح اعلام کرده بودند اما اشتیاق حضور خواب شیرین صبحگاهی را از مادران ربوده، آنان را از ساعت پنج بامداد به محل برگزاری مراسم کشانده و مسجد صادقیه کاشان -به عنوان محل برگزاری همایش- را میزبان فریضه صبحگاهی آنان قرار داده بود. 

*پرشدن محل برگزاری همایش در کمتر از دو ساعت
استقبال از مراسم به قدری زیاد بود که مادران را از ساعت هفت بامداد با درهای بسته مواجه ساخت و حتی تازیانه‌های سرمای خشک کویری نتوانست ریحانه‌های خطه مؤمنان را از انتظار پشت درهای بسته منصرف سازد.

*فرو ریختن شیشه همزمان با شکسته شدن دل مادران منتظر
مادرانی که دقایق بی‌شماری با طفلان در آغوششان با گریه، زاری و قسم خواهان باز شدن درب و ورود به محل برگزاری مراسم بودند که با پاسخ تکراری و آزاردهنده"خانم!جا نیست..."مواجه می‌شدند و در این هنگام شیشه‌ها که دیگر طاقت دل شکسته و تمنای مادران را نداشتند از روی شرمساری شکستند هر چند برای مسئولان انتظامات مراسم این امر ناخوشایند آمد.  

*اشک‌های بی‌امان نوزادان طنین آشنای مراسم
گویا طفلان نیز تلذی علی اصغر(ع) را می‌دیدند و نوحه‌های رباب(س)را می‌شنیدند که هیچ چیز حتی آغوش پرمهر مادران نیز نمی‌توانست آنان را آرام کند و چون موسیقی متن مراسم مداوم نواخته می‌شد. 

* «یا علی اصغر(ع)»سربند محبوب اما کم‌یاب
در میان انبوه سربندهای«یا ابوالفضل‌العباس(ع)»، «یا رقیه بنت‌الحسین(ع)» و «یا اباعبدالله‌الحسین(ع)» انگار دیدگان به ویژه چشم سیاه دوربین عکاسان به دنبال سربندی بودند که«یا علی اصغر(ع)» روی آن نقش بسته باشد که انگار در بازار سپید عشق‌ورزی کاشانی‌ها به صورت انبوه پیش‌فروش شده بود و لقب کم‌یاب برازنده آن بود.
 
*اختصاصی شدن نذورات برای نونهالان
امروز انگار هرچه کوچکتر بودی بزرگتر و مهمتر دیده می‌شدی حتی نذری‌هایی که خصلت مهمشان همگانی بودن آنست و بدون برچسب زدن غنی و فقیر و کوچک و بزرگ روی افراد همه متقاضیانش را پاسخ مثبت می‌دهد امروز گویا چشم دیدن بزرگترها را نداشت و تنها خود را لایق کودکان مشتاق می‌پنداشت. 

*خودروهای گرانقیمت زیر سایه نام شیرخواره شهید نینوا
امروز همه حتی اشیا نیز می‌خواستند خود را به گونه‌ای در کسوت عزادار شش ماهه حسین(ع) در آورند و گواهی این ادعا مزین شدن سیمای خودروهای گرانقیمت به نام حضرت علی اصغر(ع) بود. 
*و فقط عشق...
اگر بخواهیم تمام آنچه که امروز نه تنها در کاشان بلکه در تمام جهانی که حسین را دوست می‌دارد اتفاق افتاد را در یک کلمه توصیف کنیم تنها واژه عشق می‌تواند نماینده خوبی از میان دریای واژگان برای این حماسه ارادت باشد.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول