اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی:

تشکیل انجمن نویسندگان در خراسان جنوبی ضروری است

خبرگزای فارس: مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: ناشران و نویسندگان استان برای برخورداری از حمایت‌ها و برنامه‌سازی جامع باید انجمن مستقل تشکیل دهند.

تشکیل انجمن نویسندگان در خراسان جنوبی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی حبیبی ظهر امروز در نشست صمیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با ناشران و نویسندگان استان اظهار کرد: برای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به ناشران و نویسندگان خراسان جنوبی در وهله نخست باید برای آنها کارگاه و کلاس‌های آموزشی برگزار شود تا در جریان موضوعات و برنامه‌های مختلف قرار گیرند.

وی، تشکیل انجمن ناشران و نویسندگان در خراسان جنوبی را امری ضروری دانست و ادامه داد: با تشکیل این انجمن فعالیت‌های ناشران و نویسندگان منسجم‌تر و کارآمدتر انجام می‌شود و از طرفی بهتر می‌توانند از حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردار شده و به حق خود برسند.

مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی تصریح کرد: برای ارتقا و تشویق ناشران و مولفان استان باید از این قشر حمایت ویژه و جدی صورت گیرد.

*جامعه ناشر و مولف خراسان جنوبی مورد غفلت واقع شدند

حبیبی با بیان اینکه جامعه ناشر و مولف خراسان جنوبی مورد غفلت واقع شدند و از آنها حمایت‌های کمی صورت گرفته است، افزود: ضمن توجه به این قشر باید به فکر یک برنامه و طرح نو و جدید بود تا آنها از خدمات و کمک‌های بیشتری برخوردار باشند.

وی یادآور شد: برای حمایت بیشتر از ناشران و مولفان استان می‌شود طبق رایزنی‌هایی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این قشر را مورد حمایت قرار داد.

مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی اظهار کرد: مجموعه پخش کتاب باید در استان ساماندهی شود و حداقل دو مجموعه پخش کتاب را در خراسان جنوبی ایجاد کنیم.

یکی از نویسندگان خراسان جنوبی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌تواند به منظور حمایت از ناشران و مولفان کتب آنها را خریداری و به کتابخانه‌های عمومی و سایر نهادهای فرهنگی و علمی اهدا کند.

روح‌الله محمدی اضافه کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی باید حمایت‌های خود را از ناشران و مولفان استان در عمل نشان دهد و با حمایت از آثار نویسندگان استان ضمن کمک به آنها، رشد روزافزون بخش نشر و انتشار خراسان جنوبی را محقق سازد.

وی یادآور شد: بیشتر مشکلات ناشران خراسان جنوبی متاثر از مشکلات اقتصادی و عدم حمایت است که در این زمینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید چاره‌اندیشی کند.

انتهای پیام/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول