اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی:

دیوان ابن‌حسام خوسفی طی دو هفته آینده رونمایی میشود

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی از رونمایی دیوان ابن حسام خوسفی طی دو هفته آینده در بیرجند خبر داد.

دیوان ابن‌حسام خوسفی طی دو هفته آینده رونمایی میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی حبیبی در نشست خبری در بیرجند با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی امور فرهنگی در خارج از کشور در استان اظهار داشت: با توجه به مرزی بودن خراسان جنوبی و ویژگی‌های فرهنگی استان با هماهنگی استاندار خراسان جنوبی و مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این شورا در استان تشکیل شد.
وی تصریح کرد: با توجه به زمینه‌های فرهنگی و توانمندی‌های استان در تمامی زمینه‌های مختلف فرهنگی در استان این شورا با عنوان شورای هماهنگی امور فرهنگی خارج از کشور طبق توافق صورت گرفته شکل گرفت.
مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی افزود: این شورا با مسئولیت معاون سیاسی امنیتی استانداری استان و با عضویت تعدادی از دستگاه‌های فرهنگی در استان اعم از سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد استان، آموزش و پرورش، دانشگاه بیرجند و چند مجموعه دیگر فرهنگی در استان راه‌اندازی شد.
حبیبی با بیان اینکه دبیرخانه این شورا در حوزه هنری استان راه‌اندازی شده است، گفت: دبیری این شورا را مدیر حوزه هنری استان بر عهده دارد.وی با اشاره به اینکه این شورا به دنبال شناساندن ظرفیت‌های غنی فرهنگ بومی خراسان جنوبی در کشورهای همجوار و سایر کشورهای جهان است، اظهار داشت: یکی از الزامات این شورا شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان و به دست آوردن اطلاعات جامعی از هنرمندان و تولیدات هنری استان برای ارائه فرهنگ غنی استان به دیگر کشورها است.
مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی از تشکیل سه جلسه شورا از ابتدای راه‌اندازی این شورا خبر داد و ادامه داد: ‌طی این مدت طبق هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دو گروه از هنرمندان و فرهیختگان استان را به سفرهای خارج از کشور اعزام کردیم.
حبیبی از اعزام گروه موسیقی محلی و سنتی خراسان جنوبی به نام صحرا به کشور روسیه خبر داد و گفت: این گروه موسیقی محلی استان در هفته فرهنگی که در یکی از جمهوری‌های کشور روسیه برگزار شد شرکت کرد که با استقبال خوبی در این کشور مواجه شده بود.
وی با اشاره به دومین اعزام گروه‌های فرهنگی و هنری استان به خارج از استان اظهار داشت: در این اعزام گروهی از هنرمندان و فعالان قرآنی استان به نمایشگاه قرآنی در کشور افغانستان که به مدت هشت روز در شهر هرات برگزار شد شرکت کردند.
مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی در کشورهای فارسی زبان و به ویژه کشورهای همسایه از جمله افغانستان را یکی از جنبه‌های ویژه این شورا دانست و اذعان داشت: اشتراکات زبانی و مذهبی فراوان میان دو ملت ایران و افغانستان و به تبع آن مرز طولانی خراسان جنوبی با کشور افغانستان امکان تبادلات فرهنگی را روز به روز برای ما فراهم می‌کند.
حبیبی با بیان اینکه این شورا مجموعه‌ای از برنامه‌ها را در بحث اعزام هنرمندان در رشته‌های مختلف اعم از تجسمی، صنایع دستی، نمایش، ورزش باستانی و سایر توانمندی‌های فرهنگی که در استان فعال است را دارد، تصریح کرد: این برنامه‌ها در حال برنامه‌ریزی است که امید است با حمایت‌های استاندار و رئیس شورای امور فرهنگی خارج از کشور اعزام چند گروه مختلف دیگر را تا پایان سال داشته باشیم.
وی از تصویب 14 طرح در جلسات این شورا خبر داد و یادآور شد: این طرح‌ها به کارگروه فرهنگ و هنر استان ارسال شده تا در صورت تأمین اعتبار هنرمندان گروه‌های مختلف را به این سفرها اعزام کنیم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول