اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه هنری خراسان‌جنوبی:

خروجی برنامه‌های فرهنگی رصد نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه هنری خراسان‌جنوبی گفت: یکی از چالش‌های برنامه‌های فرهنگی این است که میزان تاثیرگذاری بر مخاطب و خروجی آنها به خوبی رصد نمی‌شود که نیاز به بازنگری دارد.

خروجی برنامه‌های فرهنگی رصد نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند مهدی حبیبی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه همایش شعر عاشورایی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار داشت: همه اتفاقات فرهنگی باید از آموزش و پرورش و از دانش‌آموزان آغاز شود.
وی اشعار ارسالی به این همایش را بسیار قوی توصیف کرد و گفت: این اشعار نشان دهنده وجود ذائقه‌های دین‌باور و معتقد در جامعه است که ما از آنها غافل هستیم.
مدیر حوزه هنری خراسان‌جنوبی از مسئولان برگزاری همایش شعر عاشورایی خواست که منتخب آثار دانش‌آموزان و فرهنگیان منتشر کرده و در اختیار مدارس قرار دهند.
حبیبی ادامه داد: هم‌چنین لازم است که این همایش در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند و با انتشار آثار منتخب می‌توانیم شاهد افزایش آثار ارسالی از سوی دانش‌آموزان و فرهنگیان در سال‌های آینده باشیم.
وی اظهار داشت: اگر به حوزه‌های دینی در آموزش و پرورش به صورت عمیق پرداخته نشود در آینده جامعه با چالش و مشکل مواجه می‌شود و این مسئله مهمی است.
مدیر حوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه فرهنگ یک امر پیچیده است، تصریح کرد: فرهنگ مثل هوا است که اگر آلوده باشد سبب ضربه‌زدن به انسان می‌شود و یک نیاز اساسی برای افراد جامعه محسوب می‌شود.
 
*کارهای مقطعی در حوزه فرهنگ بی‌تاثیر است
حبیبی انجام کارهای مقطعی در حوزه فرهنگ را بی‌تاثیر عنوان کرد و گفت: اگر قرار است فرهنگ عاشورایی در دل و جان دانش‌آموزان نهادینه شود باید این‌گونه همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی متداوم و مستمر برگزار شود.
وی تصریح کرد: در خراسان‌جنوبی و حتی در کل کشور هیچ اجماعی در مورد برنامه‌های فرهنگی وجود ندارد و این‌گونه برنامه‌ها تنها بر دوش دستگاه‌هایی است که به ظاهر نام فرهنگ را یدک می‌کشند در حالی که از مجموعه‌های تاثیرگذاری مانند آموزش و پرورش در این بخش غفلت شده است.
مدیر حوزه هنری خراسان‌جنوبی ادامه داد: آموزش و پرورش برای مخاطبان خود برنامه‌های جامع و منظمی دارد که تاثیرگذار بوده است.
انتهای پیام/غ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول