اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی:

فرهنگ و هنر خراسان جنوبی وضعیت مطلوبی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: حوزه فرهنگ و هنر استان از وضعیت خوبی برخوردار نیست که نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد.

فرهنگ و هنر خراسان جنوبی وضعیت مطلوبی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی حبیبی یک‌شنبه شب در مراسم رونمایی از دیوان ابن حسام خوسفی که در سینما بهمن بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: چاپ این دیوان را یک افتخار برای خود محسوب نمی‌کنم چرا که این کار باید چندین سال پیش در استان فرهنگی ما انجام می‌گرفت.
وی افزود: پرداختن به مفاخر استان تنها از راه انتقال آثار این مفاخر به نسل جدید و نسل‌های آینده ممکن است و در حال حاضر نیز در این حوزه کارهای زیادی روی زمین مانده است که باید انجام شود.
مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه تا کنون در راه شناخت مفاخر استان کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و هنر خراسان جنوبی کمبودات زیادی وجود دارد که در این مسیر کمبودات فکری مقدم بر کمبودات مالی این حوزه است.
حبیبی با بیان اینکه مهم‌ترین نیاز حوزه فرهنگی و هنری خراسان جنوبی ورود خلاقیت‌های جدید در این عرصه است، افزود: ما در این بخش نیاز به حمایت مسئولان اجرایی استان داریم چرا که برخی از جوانه‌های خلاقیت به دلیل همین عدم توجه می‌خشکد.
وی با بیان اینکه ابن حسام یکی از مفاخر شناخته شده استان است، تصریح کرد: افغانی‌ها مدعی شده‌اند که ابن حسام مربوط به سرزمین آنها است چرا که فرزند وی در هرات مدفون است که ما در حال جمع‌آوری مستنداتی بر علیه این ادعا هستیم.
مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی ادامه داد: امسال قرار است جشنواره ابن حسام در حوزه شعر و داستان در استان به صورت ملی برگزار شود.
حبیبی اظهار داشت: برای نخستین بار در سال 66 دیوان ابن حسام به همت اداره اوقاف استان به چاپ رسیده است و در سال‌های اخیر به صورت نایاب درآمده بود که با حمایت‌هایی که صورت گرفت و با استفاده از اعتبارات فرهنگی سفر سوم هیئت دولت چاپ مجدد این کتاب توسط یک ناشر بخش خصوصی انجام شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 17 عنوان کتاب در حوزه هنری استان در حال تدوین است، اظهار داشت: برخی از این کتاب‌ها در حوزه سرداران شهید است که می‌تواند انقلابی در شناسایی اسطوره‌های دفاع مقدس در استان بکند.
مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی از شناسایی 22 هنرمند شهید استان خبر داد و گفت: ما در حوزه دفاع مقدس وارد کار مستندسازی شده‌ایم و کارهای خوبی نیز تا کنون در استان انجام شده است.
حبیبی با بیان اینکه حوزه فرهنگی و هنر در استان وضعیت مطلوبی ندارد، افزود: در این عرصه ما نیاز به یک بسته حمایتی داریم تا این وضعیت مطلوب شود.
وی با بیان اینکه باید از موسسات تبلیغاتی و انتشاراتی حمایت شود، گفت: در استان ما تنها دو ناشر فعال داریم.
مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی از اعزام نخستین کاروان 40 نفره هنرمندان استان به عتبات عالیات خبر داد و اظهار داشت: تعدادی از آثار این هنرمندان به موزه امام علی (ع) اهدا می‌شود.
حبیبی یکی از نیازهای اصلی بخش فرهنگ و هنر استان را ایجاد یک هماهنگی جدی بین دستگاه‌های متولی این امر دانست و تصریح کرد: باید در این زمینه شورایی در استان تشکیل شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول