اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی:

کتاب دستان‌ها و داستان‌ها رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: کتاب دستان‌ها و داستان‌ها این هفته رونمایی می‌شود.

کتاب دستان‌ها و داستان‌ها رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی حوزه هنری خراسان جنوبی، مهدی حبیبی اظهار کرد: این کتاب که به ریشه‌شناسی امثال و حکم مردم خراسان جنوبی می‌پردازد توسط حسین زنگویی به رشته تحریر درآمده و این هفته رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: این کتاب توسط انتشارات فکر بکر و با همکاری حوزه هنری در تیراژ 2 هزار جلد منتشر شده و عصر چهارشنبه و با حضور مسئولان و هنرمندان خراسان جنوبی رونمایی می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی بیان کرد: این کتاب به معرفی ریشه‌هایی از امثال و کنایات مردم خراسان جنوبی پرداخته که در ورای صورت روایتی خود، پیشینه داستانی، سابقه تاریخی یا رنگی از باورها یا اعتقادات عمومی و تجربیات گذشتگان را ارزانی می‌دارد و جلوه‌هایی از مظاهر قوم ایرانی را بازگو می‌کند.

حبیبی بیان کرد: خراسان از دوره‌های معاصر به مدد هویت غنی خود منشاء اثرات بی‌شماری در فرهنگ‌سازی و پرورش بسیاری از برگزیدگان ایران داشته و فرهنگ این دیار دارای ظرفیت‌های بی‌شماری است.

وی با بیان اینکه این کتاب توانسته از گوشه ‌گوشه‌های گویش‌های مختلف مردم این خطه امثال و حکم مختلفی را جمع‌آوری کند، افزود: این مجموعه به حفظ و ماندگاری این میراث کمک زیادی می‌کند.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوب گفت: امید است این اثر به شناساندن گویش این منطقه به مردم سراسر ایران کمک کرده و مورد بهره‌برداری آنها قرار گیرد.

* برگزاری نمایشگاه پوسترهای برگزیده سومین سوگواره ملی 72 راوی آسمان در نهبندان

در آستانه فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع ) حوزه هنری  با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان نهبندان نمایشگاه پوسترهای برگزیده سومین سوگواره ملی 72 راوی آسمان که شامل 36 پوستر برگزیده جشنواره است را برگزار می‌کند.

همچنین این نمایشگاه از روز 28 آبان‌ماه جاری به مدت یک هفته صبح‌ها از ساعات 9 الی 11 و بعد‌از‌ظهر از ساعات 16 الی 18 در محل «سالن نور» اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان برای بازدید علاقمندان دایر است.

انتهای پیام/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول