اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارسال 8500 اثر به دبیرخانه سوگواره

هنرمندان در استقبال از سوگواره 72 راوی سنگ تمام گذاشتند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی از استقبال بی‌نظیر هنرمندان سطح کشور از سوگواره 72 راوی آسمان که برای نخستین‌بار به صورت ملی برگزار می‌شود خبر داد و گفت: بیش از 8 هزار و 500 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

هنرمندان در استقبال از سوگواره 72 راوی سنگ تمام گذاشتند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی حبیبی صبح امروز در نشست خبری که با حضور خبرنگاران رسانه‌های خبری استان برگزار شد، اظهار داشت: سوگواره 72 راوی آسمان برای سومین سال در استان برگزار می‌شود با این تفاوت که امسال این سوگواره رنگ و بوی ملی به خود گرفته است.
وی به تفکیک آثار ارسالی در بخش‌های مختلف این سوگواره اشاره کرد و گفت: این سوگواره در پنج بخش شعر، فیلم، پوستر، نمایش رادیویی و عکس برگزار شده است که در بخش شعر یک‌هزار و 150 اثر از 540 شاعر به این دبیرخانه ارسال شده است.
مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی از ارسال 68 فیلم به این سوگواره خبر داد و افزود: این 68 فیلم از 66 هنرمند به دبیرخانه این سوگواره رسیده است.
حبیبی ادامه داد:‌ همچنین در بخش نمایش رادیویی 75 اثر از 32 هنرمند، در بخش پوستر و گرافیک 752 اثر از 236 هنرمند و در بخش عکس که با استقبال بی‌نظیر مواجه شده است 6 هزار و 437 قطعه عکس از 619 عکاس به دبیرخانه این سوگواره در حوزه هنری خراسان جنوبی ارسال شده است.
وی، یکی از ویژگی‌های آثار ارسالی به دبیرخانه را تنوع جغرافیایی هنرمندان در سطح کشور عنوان کرد و گفت: تقریبا از هر 30 استان کشور ما اثر ارسالی به این سوگواره را داشتیم که این مسئله نتیجه تبلیغات جامع و کاملی است که در مجموعه صورت گرفته است.
مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی افزود: این سوگواره با موضوع آزاد نبوده بلکه دارای موضوع خاص عاشورا است با این حال آثار ارسالی به دبیرخانه سوگواره 10 برابر سایر جشنواره‌های ملی است که تاکنون در استان برگزار شده است.
 
*داوری آثار سوگواره 72 راوی از هفته آینده آغاز می‌شود
حبیبی اظهار داشت: داوری آثار ارسالی از هفته آینده در مرکز آغاز می‌شود تا نتایج داوری مشخص شود.
وی ادامه داد:‌ قرار است منتخب آثار در بخش عکس و پوستر در دو نگارخانه بهمن و شهر به نمایش درآید.
مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی از اکران عمومی فیلم‌های منتخب این سوگواره در تاریخ 26 و 27 دی‌ماه سال جاری در سینما بهمن بیرجند خبر داد و یادآور شد: همچنین قرار است در تاریخ 27 دی‌ماه نشست تخصصی با حضور علاقه‌مندان شعر و ادبیات در استان برگزار شود.
حبیبی تصریح کرد: برنامه ویژه‌ای برای عموم در طول برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته شده است که یکی از این برنامه‌ها اجرای تعزیه توسط یک گروه از خراسان رضوی است و یک گروه موسیقی آیینی از استان بوشهر نیز در این نمایشگاه برای اجرای برنامه حضور پیدا می‌کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول