اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی:

8 حوزه تخصصی هنری خراسان جنوبی فعالند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: ساختار اجرایی حوزه هنری استان در حال حاضر دارای هشت حوزه تخصصی هنر است.

8 حوزه تخصصی هنری خراسان جنوبی فعالند

مهدی حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: حوزه هنری خراسان جنوبی اواسط سال 1385 با مساعدت‌های جدی استانداری خراسان جنوبی و حوزه هنری کشور تأسیس شد.
وی افزود: ساختار اجرایی حوزه هنری استان در حال حاضر دارای هشت حوزه تخصصی هنر است.
مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: واحد هنرهای تجسمی این حوزه شامل نقاشی، گرافیک، عکاسی، خطاطی، تذهیب و کاریکاتور است.
حبیبی واحد هنرهای نمایشی را شامل تئاتر صحنه‌ای و خیابانی عنوان کرد و افزود: واحدهای هنرهای تصویری نیز شامل امور سینمایی، فیلم‌نامه نویسی و تولید فیلم کوتاه و بلند است.
وی یادآور شد: واحد آفرینش‌های ادبی تشکلی است ادبی و فرهنگی که تلاش دارد تا به گسترش دامنه و تعمیق ادبیات ارجمند بپردازد.
مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی تصریح کرد: پرداختن به پرورش شاعران و نویسندگان جوان برای فراهم شدن فرصت بالندگی و شکوفایی آنها از دیگر اقدامات واحد آفرینش‌های ادبی است.
حبیبی ادامه داد: واحد هنر و ادبیات پایداری نیز شامل خاطره، تولید آثار فرهنگی هنری با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، جمع‌آوری خاطرات، اطلاعات و یافته‌های پژوهشی در این زمینه است.
وی خاطرنشان کرد: واحد موسیقی و سرود نیز به تولید آثار موسیقی مقامی و محلی و اجرای کنسرت‌های تجربی در سطح استان می‌پردازد.
مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: واحد آموزش و پژوهش این حوزه نیز دوره‌های تخصصی آموزشی در بخش‌های مختلف هنری برای آموزش هنرجویان و دوره‌های تکمیلی و بازآموزی برای هنرمندان در بخش‌های مذکور را برگزار می‌کند.
حبیبی با اشاره به فعالیت‌های واحد انیمیشن تصریح کرد: ایجاد فضای مناسب به منظور شناخت و شناسایی استعدادهای خلاق، عرضه تجارب و تبادل اندیشه‌ها در عرصه هنر انیمیشن و ترغیب علاقه‌مندان به انجام فعالیت‌های هنری به ویژه انیمیشن و تولید انیمیشن‌های فاخر به صورت دو و سه بعدی از اهداف این واحد است.
وی تصریح کرد: اگر ما حوزه هنری را اداره هنر نیز بخوانیم گزاف نیست چرا که از پژوهش در امور هنر تا آموزش و برگزاری کارگاه‌های افزایش مهارت‌های هنری و نیز انتخاب و تولید آثار هنری برگزیده در این مجموعه انجام می‌شود.
مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی یادآور شد: اما برای نشان دادن فعالیت‌ها و تلاش‌های هنرمندان حداقل باید فضای در اختیار به گونه‌ای باشد که حوزه هنری پاتوق هنرمندان محسوب شود.
انتهای پیام/ل20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول