اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

12 هزار مدرس در سراسر کشور در حوزه خانواده فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون اولیا و مربیان و سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: در کشور 12 هزار مدرس در حوزه فعالیت‌های خانواده تدریس می‌کنند.

12 هزار مدرس در سراسر کشور در حوزه خانواده فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حسین جعفری ظهر امروز در بزرگداشت هفته خانواده در فرهنگسرای مصلی‌نژاد مشهد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کانون‌هایی که به تمام نیازهای عاطفی، روانی، اجتماعی، سیاسی و علمی پاسخ درست می‌دهد خانواده است.

معاون اولیا و مربیان و سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش افزود: بر اساس اهمیت زیادی که خانواده دارد؛ اسناد نظام جمهوری اسلامی مانند سند چشم‌انداز 20ساله و سند برنامه پنجم توسعه و همچنین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌عنوان نقشه راه و نظام تعلیم و تربیت کشور تدوین شده است.

جعفری خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌های حوزه اولیا و مربیان و خانواده با محوریت تحکیم، تعالیم و ایمن‌سازی خانواده تنظیم شده و در سند تحول بنیادین نیز 20 بند اساسی در مورد خانواده و تحکیم بنیان آن وجود دارد.

وی یادآور شد: تمام جمعیت کشور به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه آموزش و پرورش قرار می‌گیرند که در راس آنها اساتید و مدرسان هستند و در کشور 12 هزار مدرس در این حوزه فعالیت می‌کنند.

معاون اولیا و مربیان و سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: 101 مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده در دو بخش راهنمایی و مشاوره به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

جعفری تاکید کرد: تهدیداتی که دشمنان جمهوری اسلامی در حال حاضر کشور را می‌کنند تهدیدات فرهنگی است و امروز دشمن به درون خانواده‌ها وارد شده است.

وی بیان کرد: هر ساختاری، برای تثبیت خود روی دو محور ایجابی و سلبی کار می‌کند و امروز نوبت بهره‌مندی از تخصص‌ها و مهارت‌های سلبی است که در کنار آن نباید از ایجابی نیز غافل شد.

معاون اولیا و مربیان و سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر دشمن با سلاح مجازی وارد مبارزه شده که حتی آثار آن در نهادهای فرهنگی کشور نیز دیده می‌شود.

جعفری با اشاره به هم‌سویی روش‌های تربیتی گفت: هم‌سویی روش‌های تربیتی، تربیت نسل آینده و نیروی انسانی توانمند است و یکی از وظایف انجمن اولیا و مربیان در مدارس هم سویی روش‌های تربیتی بین خانه و مدرسه است که اگر این امر صورت نگیرد فرزندان ما دچار تضاد فرهنگی می‌شوند.

وی تاکید کرد: مبنای اصلی توسعه و پیشرفت هر کشور سرمایه انسانی است و اگر تربیت مناسب انجام نشود هیچ‌گاه پیشرفت نمی‌کنیم و در این راستا آموزش و پرورش دو طرح را آماده کرده که طرح جامع آموزش خانواده و طرح رشد جمعیتی است.

انتهای پیام/70009/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول