اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

اهدای 15 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی از اهدای 15 هزار و 908 جلد کتاب در سال 90 در غالب طرح سراسری اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

اهدای 15 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی، محمد قریب اظهار داشت: ارزش ریالی این کتب اهدایی را حدود 79 میلیون و 540 هزار ریال است.

وی با بیان اینکه کلیه کتب اهدایی برای قرار گرفتن در قفسه‌های کتابخانه نیازمند بررسی و تأیید اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، تصریح کرد: بیش از 5 هزار جلد از این منابع توسط مردم و 10 هزار جلد توسط ادارات، سازمان‌ها و نهادهای استان به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان‌جنوبی تعداد کتب موجود در کتابخانه‌های عمومی استان در ابتدای سال 91 را بیش از 398 هزار جلد عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت ابتدای سال 90 بیش از  22 درصد رشد داشته است.

قریب به طرح جمع‌آوری کتاب در هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: در هفته کتاب سال گذشته بیش از 50 پایگاه جمع‌آوری کتاب در سراسر استان اقدام به جمع‌آوری کتب اهدایی از مردم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این طرح با محوریت هفته کتاب اجرا می‌شود، آمادگی کتابخانه‌های عمومی را در کلیه ایام سال برای تحویل کتب اهدایی عموم مردم اعلام کرد و افزود: این طرح نه تنها سبب افزایش منابع کتابخانه‌ها می‌شود بلکه امکان استفاده بیشتر مردم را از کتب نفیسی که بعضا در اختیار عده کمی از هم‌استانی‌های ما است فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول