اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد

شناسایی ماهانه 2 تا 3 بیمار ام‌ اس در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بیماری ام‌ اس دارای نرخ رشد بالایی است، گفت: ماهانه دو تا سه بیمار در سطح استان شناسایی می‌شوند.

شناسایی ماهانه 2 تا 3 بیمار ام‌ اس در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هادی دهقانی ظهر امروز در کارگروه بیماری‌های خاص خراسان جنوبی اظهار کرد: این بیماری چند سالی است که در ردیف بیماری‌های خاص قرار گرفته است.

وی افزود: رنج درگیری در این بیماری 18 تا 40 سال است و به طور معمول قشر فعال و پویای جامعه را درگیر می‌کند که این مهم نیازمند برنامه‌های پیشگیری و اطلاع‌رسانی است.

*مهار شدن بیماری‌های ژنتیک در خراسان جنوبی

مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از مهار شدن بیماری‌های ژنتیک در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در دو سال گذشته هیچ آماری از تولد نوزادی با بیماری تالاسمی و هموفیلی در این استان گزارش نشده است.

دهقانی از وجود 119 بیمار هموفیلی و 65 بیمار تالاسمی در استان خبر داد و گفت: درمان تالاسمی در کشورهای پیشرفته ابتدا خوراکی و در دوران بلوغ از طریق تزریق انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه بیماری‌های خاص، بیماران دیالیزی نسبت به سایر بیماران از مشکلات کمتری رنج می‌برند.

مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه نبود مرکز پیوند کلیه مهمترین مشکل این بیماران است، افزود: این بیماران از نظر امکانات درمانی مشکل خاصی ندارند اما مشکل آنها در زمینه تامین دارو است.

دهقانی تصریح کرد: یک برنامه ملی از سال گذشته برای دیالیزی‌ها آغاز شده و کلیه اطلاعات این بیماران در پرتال جمع‌آوری شده است.

وی اظهار کرد: بیماران پیوند کلیه پس از پیوند نیازمند درمان و داروهای پرهزینه هستند و باید از بیمه‌های حمایتی برخوردار شوند.

*وجود 4 هزار بیمار سرطانی در خراسان جنوبی

مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از وجود 4 هزار بیمار سرطانی در استان خبر داد و گفت: وجود تجهیزات، امکانات و پزشک متخصص از عوامل موثر کاهش مشکلات بیماران خاص است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول