اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

کمبود سرمایه عمده‌ترین مشکل بخش صنعت است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: کمبود سرمایه عمده‌ترین مشکل بخش صنعت است که باید در این زمینه چاره‌‌اندیشی شود.

کمبود سرمایه عمده‌ترین مشکل بخش صنعت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی صبح امروز در بازدید از کارخانه تولید کاشی و سرامیک فرزاد واقع در شهرک صنعتی بیرجند، با تاکید بر اینکه ما آمادگی حمایت از سرمایه‌گذاران را در استان محروم خراسان جنوبی داریم، اظهار کرد: کمبودات قانونی در بخش اقتصاد کشور به ویژه در بخش صنعت وجود دارد که با ارائه طرح به مجلس و قانون‌گذاری پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به عدم تعلق بسته‌های حمایتی به بخش صنعت بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور ادامه داد: بسته‌های حمایتی دولت از بخش صنعت در سراسر کشور فقط به برخی از صنایع بزرگ اختصاص یافته است و صنایع کوچک مثل کارگاه‌ها حمایت نشده‌اند که باید این حمایت‌ها همه‌جانبه باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی برخی از واحدهای صنعتی در استان خراسان جنوبی اظهار کرد: کمبود سرمایه عمده‌ترین مشکل بخش صنعت است که در راستای رفع این مشکل باید بانک‌ها تسهیلات مناسبی را به سرمایه‌گذاران در این حوزه ارائه دهند.

عبادی افزود: برخی از صنایع با مشکلات ارزی مواجه هستند که این موضوع را در مجلس پیگیری و به نتیجه می‌رسانیم.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت صنایع بزرگ در استان گفت: صنایع کاشی فرزاد به عنوان یک عرصه بزرگ برای تولید در کشور مطرح است که جای افتخار دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: این مجموعه نقش مؤثری در اقتصاد منطقه و ایجاد اشتغال برای جوانان داشته است که امید است در آینده نیز این روند ادامه یابد.

عبادی با اشاره به مشکلات منطقه شرق کشور و خشکسالی‌های متوالی ادامه داد: تولید کاشی و سرامیک در منطقه می‌تواند با توجه به نزدیکی استان خراسان جنوبی به مرز‌های افغانستان یه لحاظ اقتصادی به صرفه باشد.

وی تصریح کرد: بازارهای افغانستان و عراق فرصت مناسبی برای عرضه کاشی و سرامیک است که باید از این فرصت حداکثر استفاده صورت گیرد.

مدیرعامل صنایع کاشی و سرامیک فرزاد نیز در این بازدید گفت: سرمایه‌گذاران در بخش صنعت با مشکل پرداخت ارز مواجه هستند که باید مورد حمایت مجلس قرار گیرند.

علی‌اکبر فلاحی افزود: در حال حاضر مرجع مناسبی برای انتقال ارز وجود ندارد و ما نمی‌توانیم ارز وارد کنیم که باید خانه ملت در این زمینه با تصویب قوانین لازم سرمایه‌گذاران را حمایت کند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول