اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جمعیت هلال احمر بیرجند خبر داد

برگزاری آزمون دوره‌های عمومی امداد و نجات بیرجند

خبرگزاری فارس: سرپرست جمعیت هلال احمر بیرجند از برگزاری آزمون تئوری و عملی دوره‌های عمومی امداد و نجات با حضور 70 داوطلب در جمعیت هلال احمر این شهرستان خبر داد.

برگزاری آزمون دوره‌های عمومی امداد و نجات بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجیدرضا لطیفی ظهر امروز در جمع اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر بیرجند اظهار کرد: آموزش همگانی، ارتقای سطح آگاهی مردم در حوادث و چگونگی مقابله با آن از اهداف آموزشی هلال احمر است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر همه ساله با برگزاری کلاس‌های مقدماتی امداد و کمک‌های اولیه، مهارت‌های پایه داوطلبی، عمومی امداد و نجات و دوره‌های تخصصی اقدام به پرورش نیروهای متخصص در عرصه امدادرسانی می‌کند.

سرپرست جمعیت هلال احمر بیرجند در ارتباط با آموزش داوطلبان در این دوره‌ها تصریح کرد: داوطلبان مهارت‌های اصول جستجو و نجات، شناخت انواع سوانح و مقابله با آن، کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی، آناتومی، داروشناسی، پانسمان‌ و بانداژ، آتل‌بندی، شناخت انواع تروما و تریاژ مصدومین، شناخت آتش و راه‌های مهار آن، ارتباطات، گزارش‌نویسی، اصول پیمایش و نقشه‌خوانی، ابزار‌شناسی، شناخت گره و صعود و فرود را در دوره‌های عمومی نجات فرا می‌گیرند.

لطیفی به برگزاری دوره‌های عمومی امداد اشاره کرد و افزود: داوطلبان مهارت‌های اصول خدمات پیش بیمارستانی و ارزیابی بیمار، آناتومی، اورژانس‌های طبی و داروشناسی، پانسمان و بانداژ، آتل‌بندی، شناخت انواع تروما و تریاژ مصدومان، اصول انتقال صحیح مصدوم در اورژانس، پشتیبانی در امداد، اسکان اضطراری و سرپناه موقت، تغذیه در زمان اضطرار و بهداشت در سوانح را در دوره‌ عمومی امداد فرا می‌گیرند.

وی از برگزاری آزمون تئوری و عملی دوره‌های عمومی امداد و نجات با حضور 70 داوطلب در جمعیت هلال احمر بیرجند خبر داد و گفت: 35 برادر در دوره‌های عمومی امداد و حدود 35 خواهر نیز در دوره‌های عمومی نجات شرکت کرده‌اند که پس از قبولی در این دوره آماده حضور در دوره‌های تخصصی امداد و نجات می‌شوند.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول