اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح ممیزی املاک و فناوری آی.تی

شهرداری دماوند به سوی تحت وب شدن در حرکت است

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند گفت: امسال شهرداری دماوند با اجرای طرح ممیزی املاک و فناوری آی.تی به سوی تحت وب شدن در حرکت است.

شهرداری دماوند به سوی تحت وب شدن در حرکت است

مرتضی همتی در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه بین‏‌المللی مدیریت شهری در گفت‌‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه بین‏‌المللی مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداری‏های سراسر کشور فرصتی برای تبادل افکار و آشنایی با تکنولوژی‏های نوین است.

وی گفت: نمایشگاه دستاوردهای شهرداری‏های سراسر کشور برای انتقال تجربه شهرداری‏ها بسیار مفید و موثر است؛ چرا که عمده اقدامات شهرداری‏ها در سراسر کشور مشابه بوده و تنها به لحاظ حجم متفاوت است.

همتی با اشاره به دستاوردهای شهرداری‏ها در این نمایشگاه و بهره جستن از آنها گفت: مشاهده عملکرد سایر شهرها در نقاط مختلف کشور زمینه تضارب مفید افکار به سمت تعالی ارائه خدمات را فراهم می‏‏کند که این مهم به وضوح در نوع عملکرد شهرداری‏ها در یک سال گذشته مشخص است.

شهردار دماوند نمایشگاه دستاوردهای شهرداری‏ها را در کسب فرصت ارزیابی خدمات بسیار مفید دانست.

همتی بیان کرد: با توجه به اینکه در این نمایشگاه خدماتی در حوزه‌‏های عمران شهری، حمل و نقل، مدیریت بحران، شهرداری الکترونیک، خدمات شهری، توسعه شهرسازی و ... به عرصه نقد و نگاه مخاطبان قرار می‏گیرد، فرصتی است که می‏توان ارزیابی خدمات و فعالیت‏های انجام شده را تسهیل کرد.

وی گفت: باید اذعان داشت که برپایی چنین نمایشگاه‏هایی آن هم برای دستگاه‏های اجرایی مهمی چون شهرداری‏ها سبب ارتقای سطح دانش و درک مدیران ارشد شهری و بسط آگاهی‏های علمی و تخصصی آنها خواهد شد.

شهردار دماوند ادامه داد: این نمایشگاه‏ها زمان بسیار مناسب عرضه فرصت‏های سرمایه‏گذاری بخش خصوصی در توسعه عمران و خدمات شهری است که در این راستا شهرداری دماوند نیز عمده‏ای از فرصت‏های سرمایه‌‏گذاری خود را ارائه خواهد کرد.

همتی به دستاوردهای شهرداری دماوند و معرفی آن در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: پیرو این اقدام، شهرداری دماوند نیز با همه توان برای حضور در این نمایشگاه آمادگی خود را اعلام کرده و هم‏اکنون نیز با آمادگی کامل و ارائه خدمات لازم و در خور شان بازدیدکنندگان در نمایشگاه حضور یافته است.

وی به عمده اقدامات شهرداری در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از افتخارات ما در شهرداری دماوند که این نهاد مردمی را در بین شهرداری‏های شرق استان تهران پیشرو ساخته، استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه آی.تی بوده که تاکنون در بیش از پنج واحد شهرداری نرم‌‏افزار الکترونیک متصل شده است.

شهردار دماوند افزود: در راستای حرکت به سوی تحت وب شدن شهرداری دماوند، این نهاد در آینده‌‏ای نزدیک در بین دیگر شهرداری‏های شرق استان تهران پیشرو خواهد بود.

همتی به بزرگترین پروژه شهرسازی به عنوان طرح ممیزی و آرشیو الکترونیک اشاره کرد و گفت: این طرح که یکی از طرح‏های ماندگار در حوزه شهری محسوب می‏شود به همت مجموعه شهرداری در سال 91 به اتمام رسیده و هم اکنون در آستانه بهره‌‏برداری و صدور فیش قرار دارد.

وی با بیان اینکه امسال شهرداری با اجرای طرح ممیزی املاک و فناوری آی.تی به سوی تحت وب شدن در حرکت است، گفت: هم اکنون واحد اصناف، مالی، دبیرخانه، اداری و بخشی از واحد شهرسازی و تاکسی‏رانی به بخش فناوری آی.تی مجهز شده که این خود مقدمه‏ای برای اجرای تحت وب شدن این نهاد شهری است.

همتی خاطرنشان کرد: شهرداری تلاش دارد در حد توان با ارائه خدمات مطلوب شهروندان را در خدماتی چون صدور پروانه و پایان کار، پرداخت عوارض نوسازی، اصناف و ... به صورت الکترونیک و آنلاین در منزل و محل کار بدون حضور در شهرداری یاری کند.

انتهای پیام/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول