اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران تأکید کرد

لزوم وحدت و انسجام هیئت‌های عزاداری گچساران

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران گفت: برای برگزاری مطلوب عزاداری‌های ماه محرم، هیئت‌ها و دستجات عزاداری این شهرستان باید با هماهنگی، وحدت و انسجام بیشتر و بهتری فعالیت کنند.

لزوم وحدت و انسجام هیئت‌های عزاداری گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمد شفیعی صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان عالم امام حسین(ع) و یاران وفادارش اظهار کرد: فلسفه قیام عاشورا ظلم‌ستیزی و مقابله با ظالمان و مستکبران بود.

فرماندار گچساران با تأکید بر اینکه باید فلسفه و پیام عاشورا هر ساله در ماه محرم برای مردم تبیین شود، از متولیان امور فرهنگی این شهرستان خواست تا امسال برنامه‌ها و اقدامات مؤثرتر در این زمینه داشته باشند.

شفیعی افزود: امام حسین(ع) با قیام خود در روز عاشورا دین اسلام را برای همیشه ماندگار و احیا کرد و امروز در سراسر جهان با الهام از قیام و نهضت عاشورا فریاد دادخواهی و ظلم‌ستیزی طنین‌انداز شده است.

وی ابراز داشت: امام حسین(ع) با قیام خود در روز عاشورا درس آزادگی، سربلندی، ایثار و از خودگذشتگی را به ما آموخت و امروز وظیفه ما الگو گرفتن از آن حرکت بزرگ عاشورا در راستای اعتلای اسلام عزیز و نیز توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی است.

شفیعی یادآور شد: انقلاب اسلامی با الگو گرفتن از قیام و نهضت عاشورا به رهبری امام راحل در این کشور به وقوع پیوست و بساط حکومت جور 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی را برچید و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مستقر نمود.

وی با بیان اینکه امروز در سراسر دنیا ملت‌های آزادیخواه با تمسک به امام حسین(ع) و قیام عاشورا در مقابل ظالمان و یزدیان روزگار بپا خاسته‌اند، تصریح کرد: خیزش‌های انقلابی در سراسر جهان به ویژه در کشورهای عربی نشان از روحیه دادخواهی این ملت‌ها دارد.

* لزوم فضاسازی مناسب و سیاهپوش کردن گچساران در ماه محرم

فرماندار گچساران با اشاره به اهمیت عزاداری‌ها و برنامه‌های ماه محرم و لزوم کیفیت‌بخشی به عزاداری‌ها خاطرنشان کرد: مداحان و هیئت‌های عزاداری باید با یک برنامه‌ریزی مناسب و با انسجام و وحدت کامل در راستای رسالت قیام عاشورا گام بردارند.

شفیعی از ادارات فرهنگی و سایر دستگاه‌های اجرایی گچساران خواست تا فضای شهرستان را متناسب با ایام محرم و عاشور تغییر داده و نسبت به سیاهپوش کردن معابر و ادارات اقدام کنند.

به گزارش فارس، در این جلسه مقرر شد مراسمات عزاداری هیئت‌ها شب‌ها تا ساعت 11 شب و در روز عاشورا و تاسوعا تا 12 شب ادامه داشته باشد.

همچنین شهرداری و مجامع امور صنفی موظف شدند نسبت به سیاهپوش کردن خیابان‌ها، معابر و بلوارهای اصلی شهر در ایام محرم اقدام کنند.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول