اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

دستگاه‌های دولتی از کمک به هیئت‌های عزاداری دریغ نکنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دهدشت گفت: دستگاه‌های دولتی و نهادهای مسئول باید با تمام توان به کمک و یاری هیئت‌های عزاداری بشتابند و از هیچ کمکی به عزاداران امام حسین (ع) دریغ نکنند.

دستگاه‌های دولتی از کمک به هیئت‌های عزاداری دریغ نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی عصر امروز در حاشیه گردهمایی هئیت‌های عزاداری کهگیلویه اظهار داشت: همه جهان امروزه حماسه امام حسین را درک کرده و از آن حضرت  در تمامی جهان به دلیل آزادگی نیکی یاد می‌شود.

امام جمعه دهدشت حادثه عاشورا را محصول بی‌بصیرتی مردم آن روزگار توصیف کرد و افزود: در هر مقطع زمانی که مردم نسبت به پشتیبانی از ولایت و امامت صالح جامعه بصیرت و دانایی پیدا نکرده‌اند در مسیر گمراهی افتاده و طعم تلخ ضلالت را چشیده‌اند.

حسینی تصریح کرد: امام حسین (ع) با قیام تاریخی خود به همه شیعیان و محبان طریق امامت و ولایت نشان داد که دشمن به راحتی قادر است انسان‌های بی‌بصیرت و جاهل را از مسیر حق و حقیقت دور کرده و در راه گمراهی و ضلالت آنها را دل مشغول کند.

وی با بیان اهمیت درک درست از واقعه عاشورا اضافه کرد: مبلغان دینی و مداحان نقش مهم و وظیفه سنگینی در تبیین صحیح حوادث و رویدادهای عاشورا دارند.

امام‌ جمعه دهدشت مبلغان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت را به تقویت دین‌باوری و بصیرت‌‌افزایی دعوت کرد و بیان داشت: در تبلیغات خود باید به گونه‌ای عمل کنیم تا خود مردم نسبت به مسائل مختلف آشنایی پیدا کرده و در مسیر اشتباه گام برندارند.

حسینی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه دشمن امروز منتظر کوچک‌ترین لغزش امت اسلامی به ویژه شیعیان است، خاطرنشان کرد: نباید با اعمال و رفتار اشتباه خود به دشمن فرصت تبلیغ کورکورانه و جهت‌دار علیه شیعیان را بدهیم.

امام جمعه دهدشت با بیان اهمیت کار مبلغان و هیئت‌های مذهبی در ترویج فرهنگ والای عاشورا اذعان کرد: انتخاب مداحان و مبلغان کاردان و نیز انتخاب اشعار مناسب و پرمحتوا می‌تواند ما را در راه رسیدن به نتایج خوب از مجالس امام حسین کمک کند.

وی در ادامه با تقدیر از کار هیئت‌های مذهبی که با کمترین امکانات دست به کارهای بزرگ می‌زنند، عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی و نهادهای مسئول باید با تمام توان به کمک و یاری این هیئت‌ها بشتابند و از هیچ کمکی به عزاداران امام حسین دریغ نکنند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول