اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گنبدکاووس:

جذب جوانان به مساجد باید در اولویت هیئت‎ها باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه گنبدکاووس گفت: هیئت‎های عزاداری باید تلاش کنند که جوانان در مساجد جذب شوند.

جذب جوانان به مساجد باید در اولویت هیئت‎ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام محمدحسین سبحانی عصر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان اظهار داشت: با توجه به نزدیکی ماه محرم و آغاز عزاداری‎های اباعبدالله الحسین باید سعی در جذب جوانان در مساجد داشته باشیم و با پرهیز از برپایی چادرهای عزا در خیابان‎ها، بر شکوه مراسم در مساجد بیفزاییم.

وی تصریح کرد: برگزاری مجالس ماه محرم نباید تنها به عزاداری برای اباعبدالله معطوف شود، بلکه پیام‎ها و اهداف قیام عاشورا باید برای مردم و به ویژه جوانان تبیین شود.

امام جمعه گنبدکاووس کیفیت را مقدم بر کمیت دانست و گفت: ارتقاء کیفیت مجالس ماه محرم مهم‌تر از کمیت آن است و برپایی چادرهای عزا جز در موارد خاص مثل دوری از مسجد به صلاح نیست و با توجه به اینکه مبلغین اعزامی به مساجد هم از مسائل روز آگاه هستند، باید تلاش کنیم جوانان از منابر مساجد دور نشوند.

سبحانی با تاکید بر رعایت شئون فرهنگی در برگزاری مجالس عزای امام حسین (ع) بر نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر که هدف قیام عاشورا بود تاکید کرد و گفت: فرهنگ عاشورایی باید در جامعه احیا شود.

وی با تاکید بر حفظ وحدت و بیان این موضوع که فرمایشات آقا را زمین نگذاریم به تاکیدات مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: باید تلاش شود مبلغان و روحانیون مصادیق اقتصاد مقاومتی را برای مردم روشن کنند و پیام مقاومت را که یکی از درس‎های عاشورا است برای مردم در منابر مساجد بیان کنند.

امام جمعه گنبدکاووس تقابل حق و باطل را به جریان آب و کف آب تشبیه کرد و گفت: در بحث حجاب نیز همین‌گونه است که باید تلاش کنیم دختران جوان حجابشان را حفظ کنند و چادر به عنوان حجاب برتر ارجحیت دارد.

وی با بیان اینکه آیات متعددی در قرآن به مسئله اسراف پرداخته شده و باید با امر به معروف و نهی از منکر از اسراف‎کاری جلوگیری شود.

انتهای پیام/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول