اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان:

دشمنان فرصت معنوی عزاداری را هدف قرار دادند

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: دشمنان فرصت معنوی مراسم عزاداری عاشورا را نیز به نوعی هدف قرار داده‌اند و از پایبندی و توجه مردم به این مسئله ناراحت هستند.

دشمنان فرصت معنوی عزاداری را هدف قرار دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حسین چناریان عصر امروز در بیست و سومین همایش هیئت‌های مذهبی جنوب کرمان اظهار داشت: برخی از تحولات امروز جامعه ما ساخته دست دشمن است و در مواردی کم‌کاری و بی‌تدبیری هم شده است.

وی با اشاره به ناراحتی دشمن و عوامل استکبار نسبت به بحث مراسم عزاداری عاشورا افزود: آنها این فرصت معنوی را نیز به نوعی هدف قرار داده‌اند و از پایبندی و توجه مردم به این مسئله ناراحت هستند.

چناریان با بیان اینکه یکی از اهداف امام حسین (ع) از نهضت عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی به جای داشتن علم و زیاد کردن وسایل برگزاری مراسم عزاداری به دنبال انجام فعالیت‌های فرهنگی بیشتر باشند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: اصول امر به معروف و نهی از منکر و مهارت‌های لازم در این زمینه آموزش داده شود تا هدف امام حسین (ع) تحقق یابد.

چناریان اذعان داشت: با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی زیاد شده از ظرفیت برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) و حضور مردم در رفع این آسیب‌ها استفاده لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آنچه که سبب بالا رفتن انضباط اجتماعی می‌شود را در هیئت‌ها بیان کنیم، افزود: چیزی که امروز در جامعه ما اتفاق می‌افتد، قابل کنترل نیست اما باید از این ظرفیت در راستای رفع آن استفاده کنیم.

چناریان بیان داشت: در برگزاری مراسم عزاداری استفاده از وسایل سنتی اشکال ندارد اما این استفاده طوری باشد که ایجاد مزاحمت برای دیگران نشود.

وی داشت: جابه‌جایی هیئت‌های عزاداری با خودروهای مجاز انجام و برای ایمنی هیئت‌ها در خیابان‌ها نکات لازم رعایت شود.

چناریان با اشاره به لزوم رعایت جدا بودن محل استقرار زن و مرد در برگزاری آیین عزاداری تصریح کرد: بستن خیابان‌ها توسط هیئت‌ها ممنوع است و ساعت‌های عزاداری نیز باید رعایت شود.

وی بیان داشت: از هیئت‌های عزاداری در ایام عزاداری اباعبدالله حسین (ع) از هر هیئت با تناسب جمعیت آن همیاران محرم درخواست می‌کنیم.

انتهای پیام/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول