اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف آسیب‌شناسی عزاداری‌های محرم

نمایشگاه توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هیئت‌های مذهبی استان قم از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی در قم به منظور آسیب‌شناسی عزاداری‌های ماه محرم خبر داد.

نمایشگاه توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدعلی بختیاری‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی در قم اظهار داشت: این نمایشگاه در واقع یک اردوی فرهنگی و مذهبی برای این هیئت‌ها است که به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت این هیئت‌ها شکل گرفته است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه ادامه داد: در این نمایشگاه تلاش می‌کنیم تا انسجام و وحدت رویه را در فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی به وجود آورده و آسیب‌هایی که ممکن است این هیئت‌ها به آن دچار شوند را کنترل کنیم.

دبیر شورای هیئت‌های مذهبی استان قم خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه راهکارهای جلوگیری از بروز این آسیب‌ها در عزاداری‌ها بررسی شده و با توجه به نزدیک بودن ماه مبارک محرم تلاش می‌کنیم از این دستاوردها برای برگزاری بهتر عزاداری‌ها در محرم و صفر امسال استفاده کنیم.

وی ابراز داشت: یکی دیگر از اهداف برگزاری این نمایشگاه شناسایی نقاط قوت این هیئت‌ها و تقویت آنهاست.

بختیاری‌زاده ادامه داد: برای شرکت در این نمایشگاه هر هیئت موظف بود یک طرح به دبیرخانه ارائه دهد و پس از برگزاری جلسه توجیهی، داوران برای قبول یا رد این طرح تصمیم‌گیری کرده‌اند.

وی با اشاره به حضور 35 هیئت در این نمایشگاه اضافه کرد: هر یک از این هیئت‌ها طرح‌هایی مانند باید و نبایدهای هیئت‌های مذهبی، نقش قرآن در فعالیت‌های هیئتی، بیداری اسلامی، مرجعیت و ولایت فقیه و حجاب و عفاف را برای این نمایشگاه آماده کرده و فعالیت‌های فرهنگی مختلف خود را در قالب این موضوعات عرضه می‌کند.

دبیر شورای هیئت‌های مذهبی استان قم اضافه کرد: در حاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه توانمندی هیئت‌های مذهبی از اساتید مجربی در ارتباط با موضوعات مذهبی دعوت شده و گفتمان‌های تخصصی برگزار می‌شود تا مسائل حوزه هیئت‌های مذهبی با حضور فعالان و پیشکسوتان این عرصه کندوکاو شود.

وی اظهار داشت: از این مباحث تخصصی هر روز مسابقه‌ای طرح شده و به یکی از برندگان به قید قرعه کمک هزینه سفر به کربلا یا مشهد مقدس اعطا می‌شود.

بختیاری‌زاده برگزاری کارگاه‌های آموزشی را یکی دیگر از فعالیت‌های این نمایشگاه دانست و عنوان کرد: این کارگاه‌ها با موضوعاتی مانند آموزش قرآن، آموزش احکام و آموزش‌ مسائل مدیریتی در هیئت‌ها هر روز در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت جذب جوانان، نوجوانان و نونهالان به برنامه‌های هیئت‌های مذهبی بیان داشت: برای این منظور نیز در این نمایشگاه برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

دبیر شورای هیئت‌های مذهبی استان قم اضافه کرد: در این نمایشگاه غرفه‌ای برپا شده تا کودکان و خردسالان با حضور در این غرفه به فعالیت‌های هنری و فرهنگی بپردازند.

وی ادامه داد: علاوه بر برگزاری این نمایشگاه در آستانه محرم، همایشی نیز به منظور آموزش مسئولان هیئت‌های مذهبی استان قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

بختیاری‌زاده خاطر نشان کرد: یک همایش نیز در پایان برگزاری این نمایشگاه توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار خواهد شد و غرفه‌های برگزیده این نمایشگاه در این همایش تجلیل می‌شوند.

وی با اشاره به دستاوردهای سه نمایشگاه برگزار شده اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها موجب انسجام در فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی استان قم و خودباوری آنان شد.

دبیر شورای هیئت‌های مذهبی استان قم گفت: دستاورد دیگر این سه نمایشگاه آگاهی جامعه از ظرفیت‌های این هیئت‌ها بود.

وی ادامه داد: همچنین این نمایشگاه موجب می‌شود تا هیئت‌های مذهبی بتوانند از تجربیات یکدیگر برای بهبود فعالیت‌هایشان استفاده کنند.

بختیاری‌زاده ابراز داشت: در استان قم حدود دو هزار هیئت مذهبی ثبت شده است که از این تعداد بیش از 700 هیئت فعالیت مذهبی و فرهنگی مستمر دارند.

چهارمین نمایشگاه دستاوردهای هیئت‌های مذهبی از 16 آبان در صحن جوادالائمه حرم مطهر حضرت معصومه(س) از ساعت 4 بعد از ظهر برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول