اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی خبر داد

راه‌اندازی تلویزیون تعاملی در رسانه ملی / هر حرکت دشمن در جنگ رسانه‌ای را پاسخ می‌دهیم

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و فناوری رسانه ملی از راه‌اندازی تلویزیون تعاملی خبر داد و گفت: به‌زودی شاهد اوج‌گیری تلویزیون تعاملی خواهیم بود که تاثیر جدی در نفوذ رسانه ملی دارد.

راه‌اندازی تلویزیون تعاملی در رسانه ملی / هر حرکت دشمن در جنگ رسانه‌ای را پاسخ می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی عسکری در مراسم اختتامیه یازدهمین اجلاس سراسری توسعه و فناوری رسانه با بیان اینکه از چند دیدگاه رسانه و آینده فناوری رسانه را اداره می‌کنیم، اظهار کرد: امروزه عصر رسانه و ماهواره دنیا را دگرگون کرده است و در فرآیندهای پیچیده‌ای قرار داریم.

وی عصر کنونی رسانه را ظهور دیجیتال نامید و افزود: زمانی گذر از تلویزیون سیاه و سفید به رنگی، الزامی بود و امروز گذر از سیستم آنالوگ به دیجیتال نیز اجتناب‌ناپذیر است.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی توسعه رسانه دیجیتالی را رویکردی ضروری در این سازمان دانست و تصریح کرد: فناوری‌های تعاملی در حال اوج گرفتن است و فناوری‌های یک طرفه را به پایین می‌کشد.

وی تلویزیون تعاملی را یک پدیده خواند و تصریح کرد: پدیده‌های مختلفی مانند شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا توسط کاربران، شبکه‌های تلویزیونی که روی شبکه‌های اینترنتی کار کرده و... فضای دنیای رسانه را دگرگون می‌کنند.

عسکری، فناوری‌هایی بر بستر فیبرنوری و ماهواره‌ای را از جمله پدیده‌های دیگری دانست که در آینده نزدیک دنیای رسانه را متحول می‌کند.

وی با بیان اینکه در فضای پرجاذبه و فوق‌العاده مهمی قرار گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: این فضای رسانه‌ها با نام «سپهر رسانه‌ای» جدید که با دهه گذشته کاملا متفاوت است، ظهور کرده و بدون توجه به این تکنولوژی نمی‌توانیم آینده را رقم بزنیم.

این مسئول ادامه داد: طبق این دیدگاه، آینده را شکل می‌دهیم و نگاه ما به پهن‌باند است و روی این فضا فعالیت می‌کنیم.

وی با تصریح بر اینکه اکنون حدود 66 درصد جمعیت کشور زیر پوشش دیجیتالی قرار دارند، افزود: برای رسیدن به 90 درصد پوشش این جمعیتی تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

عسکری، استفاده از ماهواره‌ها را از دیگر اقدام‌های رسانه ملی ذکر کرد و گفت: اکنون ایران دارای 21 سیستم ماهواره‌ای در دنیاست و توانمندی در این زمینه به شدت افزایش یافته است.

* پاسخگوی هر حرکت دشمن در جنگ رسانه‌ای هستیم

وی افزایش ایمنی سیگنال‌ها را از جمله برنامه‌های سازمان صدا و سیما در حوزه توسعه و فناوری رسانه ملی عنوان کرد و افزود: دشمنان از هر فرصتی برای ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند و به همین دلیل سیگنال‌رسانی ایمن بر بستر فیبر نوری مهم است و امروز در شرایط خوبی هستیم و بر خلاف تصورات دشمن تلاش‌های زیادی صورت گرفته و می‌توانیم هر حرکتی را در جنگ رسانه‌ای پاسخگو باشیم.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی اقدام‌های صورت گرفته در زمینه استریوهای تلویزیونی را خوب و بزرگ توصیف کرد و یادآور شد: در تمام عرصه و فناوری رسانه اقدام‌های مهم و بزرگی انجام شده است.

وی تلویزیون تعاملی را از اقدام‌های بزرگ خواند و خاطرنشان کرد: بیش از یک سال کار آزمایشی روی این تلویزیون انجام شده و در چند ماه آینده شاهد اوج‌گیری تلویزیون تعاملی خواهیم بود که تاثیر جدی در نفوذ رسانه ملی می‌گذارد و مردم اوج شکوفایی رسانه را در این تلویزیون می‌بینند.

عسکری عقد قرارداد با شرکت مخابرات در 30 مرکز استان برای نقش‌آفرینی تلویزیون تعاملی را از جمله اقدام‌های مهم دیگر ذکر کرد و یادآور شد: در زمینه تولیدات ملی کارهای زیادی صورت گرفته و خودکفایی در عرصه فناوری رسانه با کمک و همکاری نخبگان انجام شده است که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول