اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موضوع اقتصاد خانواده

«رسانه و نقش خانواده در تولید ملی» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «رسانه و نقش خانواده در تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

«رسانه و نقش خانواده در تولید ملی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب رسانه و نقش خانواده در تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از شش فصل اصلی با عناوینی نظیر خانواده و تولید ملی، خانواده و مصرف، خانواده و کار، خانواده و سرمایه و آسیب‌ها و چالش‌های خانواده تشکیل شده است.

این کتاب به نوعی به پرسش‌هایی مانند «آیا اسلامی که در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی، چنین تحول‌آفرین است، برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه و رسیدن به مرحله خودکفایی نیز برنامه‌ای دارد؟» پاسخ می‌دهد.

در کلیات این کتاب به طرح و تبیین موضوع، تعریف مفاهیم تحقیق، کاربرد تحقیق در سازمان صدا و سیما، پیشینه تحقیق، پرسش‌های تحقیق، اهداف تحقیق، پیش‌فرض‌ها و چارچوب نظری تحقیق می‌پردازد.

خانواده مهم‌ترین نهاد اجتماعی، خانواده در ایران معاصر، نقش خانواده در فرهنگ‌پذیری اقتصادی افراد جامعه، رسانه و انتقال ارزش‌های اقتصادی به خانواده و افراد جامعه، خانواده میانجی و تأثیر پیام‌های رسانه از جمله مباحث مطرح شده در فصل نخست این کتاب است.

در فصل دوم این کتاب با مباحثی مانند خانواده و تولید ملی، تولید لوازم خانگی و تأثیر آن بر اقتصاد ملی، نقش خانواده در ایجاد روحیه خودباوری ملی، خانواده و حمایت از تولیدات فرهنگی و اقتصادی کشور و رسانه و ترویج الگوی خانواده موفق آشنا می‌شویم.

فصل سوم ارائه کننده مباحثی مانند تأکید بر ارزش‌های صحیح مصرف خانواده وظیفه اصلی رسانه، مصرف کالای ایرانی اولویت اول خانواده، مصرف لوازم خانگی ایرانی و تأثیر آن بر اقتصاد ملی، خانواده و مدیریت مصرف، نقش زنان در مصرف کالای ایرانی، الگوی مطلوب مصرف خانواده و نقش رسانه در ترویج الگوی صحیح است.

نویسنده در فصل دیگری از این کتاب مباحثی مانند خانواده و سرمایه، رسانه و آموزش سرمایه‌گذاری به خانواده، خرید اوراق مشارکت، وقف، اوراق قرض‌الحسنه و پرداخت مالیات را پیگیری می‌کند.

در فصل پایانی طرح مباحث جدیدی مانند افزایش فضای احساسی و کاهش عقلانیت در امور اقتصادی، افزایش انتظارها و توقعات غیر واقعی و سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی کشور در اولویت قرار گرفته است.

کتاب رسانه و نقش خانواده در تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی حسین رئیسی و غلام‌حسن عیوضی تألیف شده و ابوذر هدایتی ویراستاری این اثر را بر عهده داشته و این کتاب به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول