اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آران و بیدگل:

«کتابخوانی» تنها عامل توسعه فرهنگی جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان آران و بیدگل، کتاب و کتابخوانی را تنها عامل توسعه و پیشرفت فرهنگی در جامعه قلمداد کرد.

«کتابخوانی» تنها عامل توسعه فرهنگی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی یکشنبه‌شب در سومین جلسه تجلیل از فعالان نهضت مطالعه مفید شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: تمامی گذشتگان اعم از مسلمان و غیرمسلمان به امر کتاب و مطالعه اهتمام داشتند چراکه باور داشتند انسان بدون کتاب محکوم به فنا است.

وی ادامه‌ داد: اگر بخواهیم در راستای ترویج کتابخوانی به‌ عنوان عامل توسعه فرهنگی موفق باشیم بایدهایی همچون ایجاد انگیزه، تشویق، حمایت مالی و آسودگی خیال از ابزار مهم و مؤثر در این مسیر محسوب می‌شوند.

امام جمعه آران و بیدگل تصریح‌ کرد: چنانچه انگیزه ایجاد نشود انسان نیز به سراغ خواندن و نوشتن کتاب نمی‌رود لذا برای این امر باید ابتدا تفکر ایجاد شود که این نوع فکر کردن نیز خود زمینه‌ساز تعالی در انسان می‌شود.

وی با اشاره به گذشته علمی و فرهنگی مسلمانان افزود: مسلمانان در 500 سال قبل تمدن درخشانی داشتند و در زمینه‌هایی همچون کتابخوانی و نگاشتن کتاب در علوم مختلف پیشگام بودند.

موسوی خاطرنشان‌کرد: هم‌اکنون روند کتابخوانی در کشور رو به توسعه بوده به گونه‌ای که اکنون 17 هزار مقاله علمی معتبر قابل دفاع در مجامع علمی دنیا مطرح شده و همچنین در تمامی نقاط کشور جشن پایان بی‌سوادی در کمتر از 50 سال برگزار می‌شود که تمامی این پیشرفت‌ها از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی است.

گفتنی است،‌ در ادامه این مراسم که به همت اداره کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه پیام‌نور آران و بیدگل با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان و مسئولان محلی در سالن سردار شهید قاسم عربیان برگزار شد از احمد بادپی مؤلف کتاب مرجع آموزشی«JQUERy»در حوزه کامپیوتر و از فعالان عرصه کتابخوانی در آران و بیدگل تجلیل شد.

انتهای پیام/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول