اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی خبر داد

رشد 5 برابری شاخص‌های کتاب‌خوانی در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: مجموعه شاخص‌های کتاب‌خوانی در کشور پنج برابر رشد داشته است.

رشد 5 برابری شاخص‌های کتاب‌خوانی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید علی حسینی ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمان کتاب استان زنجان اظهار داشت: نام‌گذاری هفته کتاب بر اساس ارزش‌های اسلامی و فرهنگی و مبتنی بر ام‌الکتاب یعنی قرآن است.

وی با اشاره به اینکه ارزش کتاب و فعالان عرصه کتاب از نقش و اهمیت آن در زندگی اجتماعی و خانوادگی مشخص است، خاطرنشان کرد: کتاب‌داران همانند معلمان عمل می‌کنند.

مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیان اینکه امروز اقشار مختلفی از زنان و مردان جامعه در کتابخانه‌های کشور فعالیت دارند، تصریح کرد: دولت نیز با اهتمام و توجه ویژه خود به نهاد کتابخانه‌ها کمک زیادی کرده است.

وی با اشاره به اینکه سطح کتاب‌خوانی و فضاهای کتابخانه‌ها افزایش فزاینده‌ای داشته است، اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط 400 باب کتابخانه در کشور وجود داشت که امروز این آمار به بیش از 2 هزار باب کتابخانه ارتقاء پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه افزایش تعداد کتابخانه‌ها بیانگر عزم مسئولان در این حوزه است، یادآور شد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری باید به امر کتاب بیشتر پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه در هشت سال اخیر مجموعه شاخص‌های کتاب‌خوانی در کشور پنج برابر رشد داشته است، ادامه داد: این امر بیانگر توجه دولت و مسئولان به امر کتاب‌خوانی است.

مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی بر اساس برنامه‌ریزی گام برمی‌دارد، خاطرنشان کرد: برنامه‌های این نهاد نیز از سند چشم‌انداز 1404 تبعیت می‌کند.

وی تاکید کرد: بر اساس شاخص‌ها و برنامه‌های تعریف شده کتابخانه‌های عمومی کشور باید در منطقه رتبه نخست و در جهان رتبه دهم را داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه استان زنجان در حال حاضر در رتبه پنجم کشوری از نظر شاخص‌های کتاب‌خوانی قرار دارد، خاطرنشان کرد: این استان رشد خوبی در این زمینه داشته است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول