اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش آموزش و پرورش کرمان:

آموزش با رویکرد مدرسه‌محوری را دنبال می‌کنیم

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش با رویکرد مدرسه‌محوری را دنبال می‌کنیم که مدارس خود درخواست آموزش بدهند و این به عنوان یک الگو در کشور معرفی شود.

آموزش با رویکرد مدرسه‌محوری را دنبال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا سلطانی‌زاده عصر امروز در نشست رؤسا و شورای معاونان آموزش و پرورش کرمان اظهار داشت: پژوهش محوری در تحصیل در کلاس‌های درس و همچنین در تحصیل و تصمیم‌گیری ضروری است.

وی با بیان اینکه 10 عرصه در معاونت پژوهشی آموزش و پرورش کرمان در حال اجرا است، افزود: پژوهشکده تعلیم و تربیت کرمان فعال است و 43 هزار جلد کتاب با 18 هزار عنوان در آن وجود دارد.

سلطانی‌زاده با تأکید بر اینکه در این حوزه بحث هوشمندسازی مدارس را با جدیت دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در بحث ساماندهی نیروی انسانی 2 هزار و 500 نفر صرفه‌جویی شده که حاصل یک کار علمی بود که تعریف‌سازی شد.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش با رویکرد مدرسه‌محوری را دنبال می‌کنیم که مدارس خود درخواست آموزش بدهند و این به عنوان یک الگو در کشور معرفی شود.

رضا رضایی رئیس آموزش و پرورش ناحیه  دو کرمان نیز گفت: توسعه مدارس نمونه دولتی که در دستور کار قرار دارد بسیار مهم است اما باید مدارس قبلی که دانش‌آموزان مستعد روستایی را پوشش می‌داد نیز با رویکرد شبانه‌روزی ادامه یابد تا استعدادها هدر نرود.

وی با اشاره به طرح حذف دروس فوق برنامه از مدارس نمونه دولتی و شبانه‌روزی‌ها اظهار داشت: این امر سبب می‌شود که این مدارس به مدارس عادی تبدیل شود و این در گذشته به نفع دانش‌آموزان بود.

رضایی با بیان مشکلات هوشمندسازی مدارس گفت: تفاوت قیمت‌ها در خرید وسایل و تجهیزات و اقدام نسبت به یکسان‌سازی آن، نبود محتوای مناسب برای کلاس‌های درس به ویژه در مقطع متوسطه و عدم توانایی همکاران در استفاده از این تخته‌ها از جمله این مشکلات است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه  دو کرمان عنوان کرد: با همکاری وزارت آموزش و پرورش باید با توانمندسازی بیشتر در راستای استفاده از فناوری‌های نوین که منجر به تحول بزرگی می‌شود، گام برداریم.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول