اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال انجام شد

بهره‌برداری از 38 مدرسه کانکس سیار عشایر خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از 38 مدرسه کانکس سیار دانش‌آموزان عشایر استان بهره‌برداری کرد.

بهره‌برداری از 38 مدرسه کانکس سیار عشایر خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی، 38 مدرسه کانکسی با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال از محل کمک‌های دولت جمهوری اسلامی در خراسان‌شمالی به بهره‌برداری رسید و از این تعداد 23 مدرسه عشایری سیار و دو معلم‌سرا در منطقه مراوه تپه استان گلستان افتتاح شد.

این مدارس کانکسی عشایری سیار به میز و صندلی دانش آموزان و معلم، پنکه دیواری، میله پرچم، تهویه و محل نصب بخاری، جعبه کمک‌های اولیه، مخزن هزار لیتری آب، فایل کشویی، تخته وایت برد و معلم‌سراها نیز به موتور برق هزار وات، تخت خواب و تشک و اجاق گاز با کپسول مجهز هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در سفر یک روزه خود به مناطق عشایری مراوه تپه استان گلستان در آیین افتتاح این مدارس گفت: دانش آموزان رزمندگان واقعی جنگ نرم هستند و این نقش در بین دانش‌آموزان عشایری به دلیل استعدادهای بکرشان بیشتر است.

محمد وحیدی با اشاره به سوره والعصر و تفسیر آن خطاب به دانش آموزان و معلمان این آموزشگاه افزود: شما دانش آموزان همراه معلمانتان، سلول‌های مدرسه هستید و باید هماهنگ با یکدیگر به صورت گروهی نشاط و شادابی را در فضای مدرسه ایجاد کنید.

وی در ادامه به خاطره مادر شهیدان دانش آموز «نظم‌بجنوردی» اشاره کرد و افزود: بعضی از افراد جزو صالحین هستند و بعد از رفتنشان است که به ارزش آن‌ها پی می‌بریم.

وحیدی با توجه به اینکه کسانی که در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند، دغدغه کمتری دارند خطاب به دانش آموزان گفت: سعی کنید از این فرصت که در مدرسه شبانه‌روزی تحصیل می‌کنید استفاده کنید تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد شکوفایی استعدادهای عشایری در عرصه‌های علمی کشور باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی تصریح کرد: به یاری خداوند متعال و کمک دولت کریمه جمهوری اسلامی امروز شاهد افتتاح و تحویل مدارس عشایری سیار در منطقه مراوه تپه هستیم و امید آن داریم که با تلاش معلمان شاهد رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان عشایری باشیم.

به گزارش فارس، رئیس اداره بودجه، مدیر گروه آموزش ابتدایی، کارشناس مسئول و کارشناس عشایری و کارشناس روابط عمومی اداره کل نیز مدیرکل آموزش و پرورش را همراهی می‌کردند و از مدارس عشایری شهید حاجیان و مدرسه باچوانلو تیره دو عشایری استان واقع در مراوه تپه استان گلستان بازدید کرده و ضمن ارزیابی از دانش آموزان مشکلات و مسائل مدارس مذکور را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول