اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

صبح امروز

عملیات اجرایی مدرسه علمیه فاطمیه خورموج آغاز شد

خبرگزاری فارس: عملیات اجرایی مدرسه علمیه فاطمیه خورموج صبح امروز در آیینی با حضور شماری از مسئولان استانی و شهرستان دشتی در شهر خورموج آغاز شد.

عملیات اجرایی مدرسه علمیه فاطمیه خورموج آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی مدیر حوزه‎های علمیه خواهران استان بوشهر در این آیین گفت: این مدرسه علمیه در زمینی به مساحت 8 هزار و 565 متر مربع در سه طبقه و هر طبقه با زیربنای 534 متر مربع احداث می‎شود.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی افزود: در حال حاضر مبلغ 344 میلیون تومان به این پروژه اختصاص یافته و پیشنهاد اعتبار ما در سال جاری برای این پروژه مبلغ 459 میلیون تومان است.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان ساختمان این مدرسه علمیه مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد هزینه شده و امیدواریم این پروژه تا دو سال آینده به اتمام برسد.

امام جمعه خورموج نیز در این آیین گفت: از آرزوهای دیرینه مردم خوب و متدین شهرستان عالم‌پرور دشتی تاسیس و راه‏اندازی مرکز حوزوی در شهرستان بود.

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح ادامه داد: شهرستان دشتی سابقه درخشان علمی در این منطقه به ویژه در عرصه حوزه‎های علمیه را دارد.

این مسئول افزود: مدرسه علمیه سفیران هدایت کوتاه مدت پنج ساله برای برادران داشتیم، مدرسه درازمدت برای برادران راه‎اندازی کردیم و یکی از آرزوهای دیرینه ما مدرسه علمیه خواهران بود.

وی یادآور شد: با پیگیری‎های انجام شده در سه سال گذشته مجوز راه‎اندازی مدرسه علمیه خواهران در شهرستان دشتی با همکاری مسئولان مربوطه صادر شد.

مصلح خاطر نشان کرد: این مدرسه در حال حاضر در یکی از ساختمان‎های قدیمی مدارس آموزش و پرورش مستقر است که برای احداث ساختمان پیگیری‎هایی صورت گرفت و اعتباراتی در این زمینه اختصاص یافت.

امام جمعه خورموج متذکر شد: زمین قبلی این ساختمان مشکل داشت که امسال با همکاری نماینده ولی فقیه در استان و استاندار بوشهر و در شهرستان نیز با همکاری فرماندار و اداره راه و شهرسازی مشکل زمین آن حل شد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: در حال حاضر تعداد 60 طلبه برادر و 120 نفر طلبه خواهر در شهرستان دشتی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول