اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی:

یک‌هزار مدرسه در مناطق محروم کشور ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی گفت: به همت موسسه بنیاد برکت امام (ره) یک‌هزار مدرسه در مناطق محروم کشور ساخته می‌شود.

یک‌هزار مدرسه در مناطق محروم کشور ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جواد شکرخواه در کارگروه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه  که با حضور استاندار و جمعی از کارآفرینان ‌برتر استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه تشکیل بنیاد برکت محرومیت‌زدایی و رسیدگی به مناطق محروم و آبادانی این مناطق است.

شکرخواه تصریح کرد: توانمندسازی مناطق محروم و ایجاد اشتغال در این مناطق با سرمایه‌گذاری‌ مناسب از دیگر اهداف این بنیاد در کشور است.

وی افزود: بنیاد برکت امام (ره) در سال 86 براساس دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد و ابتدای سال 87 تا به امروز 110 کارآفرین در 110 نقطه و در 24 استان کشور سرمایه‌گذاری در حوزه صنعتی، کشاورزی، دامداری و معدنی در مناطق محروم کرده‌اند.

مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با بیان اینکه تعهد ما در استان‌هایی که مقام معظم رهبری در آنجا حضور پیدا کرده‌اند بیشتر است‌، خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت‌های اقتصادی‌، ساخت مدرسه، راه‌، آب‌، برق و ... نیز انجام می‌شود که نتیجه آن شروع‌ 900 پروژه در بیش از 750 روستا است.

‌وی گفت: به همت موسسه بنیاد برکت امام (ره) 1000 مدرسه در مناطق محروم کشور ساخته می‌شود که در فاز اول 245 مدرسه کلنگ‌زنی و تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

شکرخواه تصریح کرد: فاز دوم این طرح با 70 مدرسه از نیمه دوم سال‌جاری شروع شده که در تلاشیم این تعداد را افزایش دهیم.

وی خدمات سلامت الکترونیک و خدمات بانکی و مالی‌الکترونیک در مناطق محروم را از جمله کارهایی عنوان کرد که در دستور کار بنیاد برکت امام (ره) قرار دارد.

شکرخواه با اشاره به اینکه مدل اقتصادی بنیاد برکت با طرح‌های اقتصادی کوچک شروع می‌شود، گفت: میانگین این طرح‌ها از 10 تا سقف 15 میلیارد تومان است.

وی ویژگی این طرح‌ها را قرار گرفتن در مناطق محروم، توجیه اقتصادی و برخوداری از نرخ بازده‌ و اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: مدیریت این طرح‌های اقتصادی در دست کارآفرین است.

شکرخواه در پایان خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه 8 طرح با 8 کارآفرین با اعتبار 50 میلیارد تومان عقد قرارداد شده است و قرار است این اعتبار به مرز 100 میلیارد تومان تا پایان سال برسد.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول