اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس خبر داد

راه‌اندازی 110 مدرسه تخصصی قرآن در استان فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس از راه‌اندازی 110 مدرسه تخصصی ابتدایی قرآن در سال تحصیلی جاری در این استان خبر داد.

راه‌اندازی 110 مدرسه تخصصی قرآن در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسین روزیطلب بعد از ظهر امروز در گردهمایی مدیران و مربیان مدارس قرآنی سراسر استان فارس با اشاره به فلسفه تشکیل مدارس قرآنی اظهار داشت: این مدارس شالوده و زیربنای نظام آموزشی کشور است.

این مسئول با اشاره به نحوه آموزش در این مدارس گفت: خروجی این مدارس باید دانش‌آموزانی باشند که خدامحوری و معرفت الهی شاخصه اصلی آنها باشد و اگر این طور شد تمام رفتارهای اجتماعی، اقتصادی و سایر برنامه‌ها نیز قرآنی می‌شود.

روزیطلب با اشاره به نقش تربیتی قرآن در زندگی انسان‌ها به ویژه دانش‌آموزان بیان کرد: زمانی که انسان با قرآن مانوس شود در واقع با آن همنشین شده و تمام رفتارها و خصوصیات انسان بر محور و میزان قرآن تراز می‌شود.

به گفته وی، اگر در تعلیم و تربیت خداشناسی محور فعالیت‌ها باشد و برنامه‌ریزی‌های آموزشی بر این اساس صورت گیرد آن‌گاه فهم دروسی مانند فیزیک و شیمی نیز برای دانش‌آموز راحت‌تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس هدف نزول قرآن را یادآوری به انسان‌ها عنوان و اضافه کرد: خداوند تمام خوبی‌ها و بدی‌ها را به انسان الهام کرده و قرآن برای تذکر و یادآوری برای انسان‌ها نازل شده و در واقع مسیر زندگی را به روشنی بیان کرده است.

روزیطلب ضمن تجلیل از مدیران و مربیان قرآنی مدارس خواستار توجه به تعمیم و گسترش فرهنگ قرآنی و اهتمام در آن شد و تصریح کرد: باید فضای تربیتی مدارس مملو از اشارات و درس‌ها و سیره قرآنی باشد و تربیت دانش‌آموز بر مبنا و معیار قرآن صورت پذیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت وجودی هر انسان گفت: در تربیت دانش‌آموزان و دعوت آنها به مفاهیم قرآنی باید با توجه به ظرفیت هر دانش‌آموز از روش‌ها و رفتارهای گوناگون و متنوع استفاده کرد اما ایجاد رابطه‌ای محبت‌آمیز میان معلم و دانش‌آموز نقطه مشترک تمام روش‌ها است.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول