اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قلعه‌گنج مطرح کرد

عدم دسترسی به «یار مهربان» در مناطق جنوبی کرمان

خبرگزاری فارس: امام جمعه قلعه‌گنج گفت: بسیاری از افراد با وجود علاقه به مطالعه به کتاب مناسب دسترسی ندارند.

عدم دسترسی به «یار مهربان» در مناطق جنوبی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، حجت‌الاسلام احمد نجنو بعد از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های این شهرستان اظهار داشت: در دین اسلام تأکیدهای فراوانی بر مطالعه و کتابخوانی شده است و از آن به عنوان عامل آرامش یاد می‌شود.

وی افزود: کتاب به عنوان یار مهربان انسان باید از جایگاه و منزلت خاصی برخوردار باشد و تلاش کند، حتی در اندکی زمان فراغت از مطالعه کتاب غافل نماند و در هر شرایطی به کتابخوانی بپردازد.

نجنو تصریح کرد: باید تمام مسئولان در راستای ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به هر نحو مقتضی تلاش کنند تا بتوان، اقدامات ارزشمندی در مسیر اعتلای این فرهنگ انجام داد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد با وجود علاقه به مطالعه به کتاب مناسب دسترسی ندارند، ابراز داشت: باید تلاش کرد تا راه‌های جذب افراد را به سوی کتابخوانی درست دریابیم و دیگران را نیز ترغیب کرد تا با این فرهنگ آشنایی بیشتری پیدا کنند.

امام جمعه قلعه‌گنج گفت: با توجه به اینکه فضای فیزیکی کتابخانه «علی‌ ابن ابیطالب» بسیار کوچک است و مناسب شأن و جایگاه شهرستان قلعه‌گنج  نیست، باید در راستای نوسازی و تجهیز آن همت بیشتری به خرج داد.

نجنو عنوان کرد: اداره و نهادهای این شهرستان باید فرهنگ کتابخوانی و مطالعه را در میان کارکنان خود اشاعه داده و تلاش بیشتری انجام دهند تا این نهاد کوچک در میان مردم جایگاه بزرگ و والایی پیدا کند.

به گزارش فارس، در پایان جلسه انجمن کتابخانه‌های این شهرستان به پیشنهاد امام جمعه قلعه‌گنج مقرر شد، مدیران اداره‌ها و نهادها کتاب‌های اضافی خود را در اختیار کتابخانه «علی‌ ابن ابیطالب» این شهرستان و اعضای آن قرار دهند.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول