اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

وجود 74 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در مجموع 74 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان وجود دارد.

وجود 74 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدربیع احمدخانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمان کتاب استان زنجان ضمن تبریک بیستمین دوره هفته کتاب اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی در این ایام در استان زنجان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه جشن کتاب در شهر زنجان و به تبع آن در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نخستین دوره جشنواره خیرین کتاب نیز همزمان با هفته کتاب در استان برگزار می‌‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه سومین دوره اهدای کتاب به مناسبت هفته کتاب در استان زنجان برگزار می‌شود، اضافه کرد: برنامه‌های دیگری نیز برای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه به صورت متوسط ماهانه 25 مسابقه کتاب‌خوانی برای مقاطع مختلف و در استان زنجان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 74 باب کتابخانه فعال در استان زنجان وجود دارد که تعداد کتابخانه‌ها نسبت به سال 84 حدود 106 درصد رشد داشته است.

احمدخانی مجموع زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان را 30 هزار و 272 متر مربع اعلام کرد و افزود: مجموع زیربنای کتابخانه‌های استان نسبت به سال 84 حدود 92 درصد رشد یافته است.

وی تعداد صندلی‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان را 5 هزار و 455 عدد برشمرد و یادآور شد: این شاخص در سال جاری نسبت به سال 84 حدود 137 درصد رشد پیدا کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌های مشارکتی در استان زنجان 11 باب است، ادامه داد: چهار باب کتابخانه سیار و یک باب کتابخانه ویژه نابینایان نیز در استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان زنجان 52 هزار و 315 نفر است، خاطرنشان کرد: اعضای کتابخانه‌ها در سال جاری نسبت به سال 84 حدود 230 درصد رشد داشته است.

احمدخانی با بیان اینکه 40 باب پیک مهر در مکان‌های مختلف از جمله ترمینال‌ها و بیمارستان‌ها نصب شده است، تصریح کرد: نخستین کتابخانه دیجیتال گویا نیز برای نخستین بار در کشور در استان زنجان به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول