اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم:

استان قم به 17 کتابخانه استاندارد نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: استان قم به 17 کتابخانه عمومی استاندارد نیاز دارد که در حال حاضر تنها دو کتابخانه استاندارد در دست احداث است.

استان قم به 17 کتابخانه استاندارد نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی فریدونی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب استان قم اظهار داشت: در این هفته تلاش می‌کنیم تا با اجرای برنامه‌های ترویجی و فرهنگی مردم را به کتاب خواندن دعوت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع کتاب‌خوانی ادامه داد: به گفته مقام معظم رهبری فعالیت در حوزه کتاب یک فعالیت صددرصد فرهنگی است که تأثیر مستقیمی در ارتقای معرفت جامعه دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم خاطر نشان کرد: هفته کتاب در جمهوری اسلامی به پاسداشت مقام علامه طباطبایی و هم‌زمان با سالروز وفات ایشان از 20 تا 27 آبان ماه نام‌گذاری شده است و این هفته فرصت خوبی است تا تمام علاقه‌مندان به حوزه فرهنگ در راستای بهبود وضعیت مطالعه و کتاب‌خوانی فعالیت کنند.

وی با اشاره به فعالیت استان قم در زمینه برنامه‌های ملی هفته کتاب‌خوانی ابراز داشت: 30 نفر از کتابداران استان قم در روز گذشته به همراه کتابداران استان‌های البرز و تهران با حضور در مرقد امام خمینی(ره) یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب را گرامی داشتند.

فریدونی اضافه کرد: در این راستا جشن ملی اهدای کتاب به کتابخانه صبا با توجه به ظرفیت‌های موجود از استان قم آغاز شد و پس از گذشتن از شهرهای مختلف کشور و اهدای کتاب توسط مردم و نهادهای مختلف تا پایان هفته کتاب‌خوانی به تنب بزرگ خواهد رسید.

وی با اشاره به اهدای 4 هزار جلد کتاب توسط مردم و دستگاه‌های فرهنگی به این کاروان گفت: این جشن اهدای کتاب به عنوان یک برنامه نمادین به دنبال ترویج فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه‌ها است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم خاطر نشان کرد: در این هفته تلاش می‌کنیم تا از تمام ابزارها برای تشویق مردم به کتاب‌خوانی و مطالعه مفید به عنوان بهترین راه تقویت بنیان‌های دانش‌افزایی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در واقع سیاست اصلی در این زمینه تشویق به مطالعه مفید از طریق بهره‌گیری از منابع موجود در کتابخانه‌ها است.

فریدونی عنوان داشت: تقویت اطلاع‌رسانی در زمینه کتاب‌خوانی و تجلیل از فعالان این عرصه یکی از فعالیت‌هایی است که در این هفته پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت کنونی استان قم از نظر امکانات کتابخانه‌ای بیان کرد: در حال حاضر 57 کتابخانه نهادی و مشارکتی در استان قم فعال هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به ظرفیت استان قم از نظر کتاب‌خوانی افزود: در استان قم در حال حاضر 350 کتابخانه وجود دارد که بخش بزرگی از آن کتابخانه‌های تخصصی هستند که از سوی نهادهای دینی و تخصصی ایجاد شده‌اند.

وی ابراز داشت: در استان قم باید تفکیکی میان حوزه تخصصی و عمومی به وجود بیاید تا پرداختن به کتابخانه‌های تخصصی، دولت را از انجام وظایفش در زمینه کتابخانه‌های عمومی غافل نکند.

فریدونی اظهار کرد: در استان قم در مجموع 4 میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌ها وجود دارد اما بیشتر این کتاب‌ها در کتابخانه‌های تخصصی هستند که امکان استفاده از آنها برای تمام مردم فراهم نیست.

وی گفت: در واقع کتابخانه‌های عمومی استان قم به عنوان مکانی که برای تمام مردم قابل استفاده است، باید تقویت شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به وجود 28 هزار متر زیربنا در کتابخانه‌های عمومی استان قم ادامه داد: ما در حال حاضر در استان قم به 100 هزار متر زیربنا نیاز داریم که این موضوع نشان‌دهنده وجود ضعف بزرگ در این حوزه است.

وی خاطر نشان کرد: استان قم به یک کتابخانه مرکزی و 17 کتابخانه استاندارد نیاز دارد در حالی که در حال حاضر تنها دو کتابخانه استاندارد در دست احداث است که این موضوع به اهتمام ویژه دولت و تعامل خیرین نیاز دارد.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول