اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کتابخانه‌های عمومی بروجرد خبر داد

60 درصد اعضای کتابخانه‌های بروجرد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند

خبرگزاری فارس: مدیر کتابخانه‌های عمومی بروجرد گفت: در شهرستان بروجرد هشت کتابخانه فعال وجود دارد که 60 درصد اعضای این کتابخانه‌ها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

60 درصد اعضای کتابخانه‌های بروجرد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند

داوود پهلوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد ضمن گرامی‌داشت هفته کتاب گفت: در بروجرد هشت کتابخانه فعالیت دارند که از این تعداد پنج کتابخانه زیرپوشش کتابخانه عمومی بروجرد هستند که شامل کتابخانه شهید باهنر، صارمی، علامه شهیدی، علامه بحرالعلوم و کتابخانه آیت الله بروجردی اشترینان است.

وی بیان کرد: سه کتابخانه مشارکتی که شامل کتابخانه حضرت ولی عصر (عج)، شهید احسان شهیدی و کتابخانه زندان مرکزی در بروجرد فعال هستند.

*60 درصد اعضای کتابخانه‌های بروجرد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند

پهلوان اضافه کرد: 12 هزار و 936 نفر عضو کتابخانه‌های بروجرد هستند که از این تعداد 60 درصد خانم و 40 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: گنجینه کتب این هشت کتابخانه 144 هزار و 232 کتاب است.

مدیر کتابخانه‌های بروجرد اظهار داشت: از هفته کتاب سال گذشته تا هفته کتاب امسال  800 هزار نفر به کتابخانه‌های بروجرد مراجعه کرده‌اند که 27 درصد آمار مراجعه کننده‌ها به کتاب خانه‌ها افزایش داشته است.

وی یاد آور شد: همچنین از سال گذشته تاکنون 302 هزار جلد کتاب امانت داده شده است که نسبت به سال  25درصد افزایش داشته و و همچنین دو هزار و 600 نفر از اینترنت و کافینت کتابخانه‌ها استفاده کرده‌اند که نشان از افزایش 35 درصدی نسبت به سال گذشته است.

*1800 بروجردی از نرم افزار نمای نشریات بهره برده‌اند

پهلوان ادامه داد: 1800 نفر بروجردی از نرم افزار نمای نشریات در کتابخانه‌ها بهره برده‌اند و از طریق طرح کتاب من تاکنون 6 هزار نسخه کتاب از طرف اعضا درخواست شده است که 80 درصد وصول شده است.

وی متذکر شد: در طول یک سال گذشته 17 نمایشگاه کتاب در بروجرد برپا شده و مسابقات کتابخوانی به صورت ماهانه که به طریق مکتوب( خلاصه نویسی) و آنلاین ( اینترنتی ) برگزار شده است.

مدیر کتابخانه‌های عمومی بروجرد گفت: تمام کتابخانه‌های بروجرد مجهز به سیستم کامپیوتری، نرم افزار نمایی نشریات، کافینت و اینترنت هستند و همچنین در همه کتابخانه‌های بروجرد طرح کتاب من، امانت سی دی  و بخش کودکان موجود است و در کتابخانه شهید صارمی سیستم بلوتوث وجود دارد که از این طریق می‌توانند کتاب دیجیتال خود را دریافت کنند.

* دو کتابخانه در بروجرد در حال احداث است

وی اضافه کرد: در بروجرد دو کتابخانه در حال ساخت هستند که کتابخانه شهید باهنر 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امسال به بهره‌برداری می‌رسد و کتابخانه درجه یک شهرستان بروجرد که 95 درصد رشد فیزیکی داشته و تا پایان سال به بهره‌بردار می‌رسد.

مدیر کتابخانه‌های عمومی بروجرد اظهار داشت: تا پایان امسال کار ساخت 11 کتابخانه روستایی در شهرستان بروجرد شروع می‌شود.

پهلوان یادآور شد: در حال حاضر سرانه فضای مطالعه شهرستان بروجرد هشت کتابخانه ( به ازای هر 100 نفر 2,75 متر مربع است ) که با اضافه شدن 4هزار و 500 مترمربع زمین ساخت کتابخانه‌های روستایی، سرانه فضای مطالعه در شهرستان بروجرد به 13 هزار و 570 مترمربع ارتقا می‌یابد که با توجه به جمعیت شهرستان بروجرد به ( ازای هر 100 نفر سرانه فضای مطالعه به چهار متر و 10 سانتی‌متر ) ارتقا می‌یابد.

امسال بیستمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار از 20 تا 27 آبان ماه  آغاز شده است.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول