اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کتابخانه‌های عمومی نهاوند:

پیگیری‌ احداث کتابخانه استاندارد نهاوند نتیجه‌بخش نبوده است

خبرگزاری فارس: مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند گفت: از سال 88 احداث کتابخانه استاندارد جزو مصوبات انجمن کتابخانه‌های نهاوند بوده که تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است.

پیگیری‌ احداث کتابخانه استاندارد نهاوند نتیجه‌بخش نبوده است

زینب سیف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی از افتتاح یک کتابخانه مشارکتی در این هفته در نهاوند خبر داد و افزود: پنج کتابخانه فعال و یک کتابخانه مستقل در نهاوند فعال است و دو کتابخانه نیز در حال ساخت است که دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه ما هنوز نیازمند احداث کتابخانه هستیم، افزود: ما باید یک کتابخانه استاندارد در شهرستان نهاوند داشته باشیم تا سرانه فضای کتابخانه‌ای شهرستان مطلوب شود.

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرانه فضای کتابخانه‌ای نهاوند با احتساب کتابخانه‌های در دست ساخت 1.2 درصد است که با این وصف، نیازمند احداث کتابخانه استانداردی در نهاوند هستیم.

وی با اشاره به اینکه احداث کتابخانه استاندارد را پیگیری کرده‌ایم اما به نتیجه نرسیده‌ایم، بیان داشت: برای تأمین زمین کتابخانه نهاوند زمین موقوفی کم داریم که در این راستا خیران و مسئولان نیز کمک نکردند.

سیف تصریح کرد: از سال 88 احداث کتابخانه استاندارد جزو مصوبات انجمن کتابخانه‌های نهاوند بوده است که تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است.

وی منابع کتاب کتابخانه‌های نهاوند را در حد رضایت‌بخش دانست و گفت: اگر منابع هم غنی نباشد، در طرح کتاب من مراجعه‌کننده می‌تواند به کتاب مد نظر دست یابد و این طرح مشکل کمبود منابع را حل می‌کند.

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند با بیان اینکه تمام کتابخانه‌های نهاوند مجهز به بخش کودکان هستند، افزود: مجهز بودن به بخش اینترنت، نمای نشریات، نمازخانه از دیگر ویژگی‌های کتابخانه‌های نهاوند است که موجب مطلوب بودن کتابخانه‌های نهاوند می‌شود.

سیف اجرای قانون نیم درصد شهرداری به کتابخانه‌ها را در نهاوند نسبت به سایر شهرستان‌های استان مطلوب دانست و گفت: با وجود اینکه پرداختی‌ها 100 درصد نیست اما همین که جوابگوی کتابخانه‌هاست، کافی است.

وی در پایان به دوره‌های آموزشی کتابداران کتابخانه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: دوره کامپیوتر برای کسب مهارت و آموزش اطفای حریق برای پرسنل برگزار شده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول