اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای سیاست‌گذاری دفتر رهبری در دانشگاه‌ها:

یکی از وظایف طلبه توجه به محتوای سوره‌های قرآن است

خبرگزاری فارس: عضو شورای سیاست‌گذاری دفتر رهبری در دانشگاه‌ها گفت: یکی از وظایف طلبه توجه به محتوای سوره‌های قرآن است.

یکی از وظایف طلبه توجه به محتوای سوره‌های قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمد عالم‌زاده ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه تخصصی خواهران جامعه المصطفی(ص) العالمیه مشهد اظهار داشت: طلبه امروز، عالم فرداست و عالمان دین نیز وارث جایگاه و نقش و رسالت و وظایف انبیا هستند.

وی در تعریف روحانیت گفت: روحانیت، سمت یا شغلی برای کسب درآمد نیست بلکه روحانیت یعنی آراسته بودن به علم دین و تقوا و مجهز بودن برای یک سلسله وظایف دینی و واجبات کفایی است.

پژوهشگر حوزه افزود: ورود طلبه به دنیای طلبگی با دو نوع آشنایی همراه است، یکی آشنایی جزء به جزء با دنیای طلبگی و دیگری تهیه نقشه‌ای از دنیای طلبگی و آشنایی کلی با مجموعه است.

عضو شورای سیاست‌گذاری دفتر رهبری در دانشگاه‌ها، مهمترین آسیب عدم بصیرت را دچار شدن به روزمرگی دانست و افزود: باید دنبال آرمان روحانیت باشیم تا علم و رشد و کمالاتمان را در خدمت اصلاح اجتماعی قرار دهیم. 

وی افزود: تفاوت کار طلبه با سایر مشاغل در این است که ما به کار خودمان به عنوان یک شغل و امر درآمدزا نباید نگاه کنیم بلکه باید به عنوان یک رسالت و مسئولیت توجه کنیم و در این راستا طلبه باید در عمل و تقوا عالی باشد تا بتواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد. 

این استاد حوزه، طلبگی را سلسله‌ای متصل به عالمان و امامان معصوم معرفی کرد و گفت: ما فرزندان امام خمینی، سید رضی، شیخ طوسی هستیم و آنها نیز فرزندان امامان معصوم هستند و امامان هم در رده بعدی پیامبر هستند بنابراین آن رسالتی که بر دوش انبیا و اوصیا بوده باید طلبه‌ها بر دوش گیرند و چنان‌که پیامبر در دفاع از دین می‌کوشیدند طلبه هم باید پاسداری کند.

عالم‌زاده یکی از وظایف طلبه را توجه به محتوای سوره‌های قرآن دانست و افزود: خداوند در قرآن، نوع مواجهه پیامبران با مردم و بالعکس را گزارش داده است که خواندن این سوره‌ها توسط طلبه، عنایت خاص را می‌طلبد. طلبه باید خودش را در آن فضا تصور کند که اگر در آن شرایط بود چه می‌کرد و از آن جا که طلبه قرار است رسالت پیامبران را انجام دهد پس باید خودش را با پیامبر آن زمان مقایسه کند و درس بگیرد.

وی تصریح کرد: پیامبران بدون توقع پاداش و اجر در معرض توهین و آزار مردم قرار گرفتند و در عین حال تلاش همه انبیا بر این بوده که بین راه‌های متعدد، صراط مستقیم را به بشریت نشان دهند و به سوی معنویت و ارزش‌ها و فضیلت‌ها فراخوانند و طلبه نیز باید خودش را شبیه به پیامبران الهی کند.

ایشان؛ طلبه را سرباز امام زمان خواند و ابراز کرد: در جبهه ای که امام زمان فرمانروایی می کند، طلبه نیز در لشگر فرهنگی حضرت قرار می گیرد و به عنوان عضوی از مجموعه امام باید انجام وظیفه کند تا جبهه امام زمان تقویت شود.

وی افزود: طلبه امروز، عالم فرداست و عالمان دین نیز وارثان انبیا هستند یعنی عالمان دین، وارث جایگاه و نقش و رسالت و وظایف انبیا هستند. 

عالم‌زاده خطاب به طلاب گفت: به همان اندازه که با دین خدا آشنا شدید به همان اندازه مسئولیت پیدا می‌کنید، بنابراین آینده کاری طلبه، یک عنصر تربیتی در جامعه است و طلبه باید در کل جهان، فرهنگ دینی را گسترش دهد و آرایش جدیدی برای ساختن آینده جهان پیش‌بینی کند و پرچم لا اله الا الله را بر فراز قلل کرامت در سراسر جهان به اهتزار درآورد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول