اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره قرآن و حدیث مجتمع آموزش عالی مشهد:

هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن وحدیث در مشهد برگزار شد

خبرگزاری فارس: مسئول اداره قرآن و حدیث مجتمع آموزش عالی مشهد گفت: هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث در مشهد برگزار شد.

هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن وحدیث در مشهد برگزار شد

مجتبی مهاجر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مورد برگزاری هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث در مشهد، اظهار کرد: این المپیاد به‌طور هم‌زمان در مراکز جامعه‌المصطفی‌العالمیه اعم از داخل و خارج کشور درحال برگزاری است.

وی افزود: 248 نفردر این دوره ازمسابقات در مشهد حضور دارند که در مقایسه با سال گذشته شاهد استقبال بیشتری هستیم.

مهاجر ادامه ‌داد: شرکت‌کنندگان در رشته‌های شفاهی که شامل حفظ کل قرآن، قرائت، ترتیل، مناجات‌خوانی، حفظ حدیث و تبلیغ قرآن است، درحال رقابت هستند.

مسئول اداره قرآن و حدیث مجتمع  آموزش عالی مشهد، تصریح کرد: اضافه شدن رشته تبلیغ قرآن‌محور به رشته‌های شفاهی در این دوره ازمسابقات بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: در آبان و آذرماه سال‌جاری مرحله کتبی این دوره از مسابقات به‌صورت اینترنتی برگزار می‌شود.

مهاجر یادآور شد: داوران بین‌المللی استعدادهای شرکت‌کنندگان را زیر نظر دارند، هم‌چنین شرکت‌کنندگان نیز از کشورهای افغانستان ، پاکستان، هندوستان، آذربایجان و سایر ملیت‌ها حضور دارند.

مسئول اداره قرآن و حدیث مجتمع  آموزش عالی مشهد عنوان کرد: نفرات برتر این دوره از مسابقات به دور نهایی در بهمن‌ماه سال‌جاری به قم اعزام می‌شوند و پس ازمرحله نهایی، مراسم تجلیل از برگزیدگان در مشهد برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: نفرات برتر این دوره از مسابقات به‌عنوان فعال فرهنگی درجه یک در جامعه‌المصطفی معرفی می‌شوند.

مهاجر گفت: هدف ازبرگزاری هجدهمین المپیادبین‌المللی قرآن و حدیث، انس بیشتر با قرآن و معارف اهل‌البیت(ع)، تشویق، ترقیب و ترویج علوم قرآنی، هم‌چنین شناخت نخبگان قرآنی برای آموزش قرآن است.

مسئول اداره قرآن و حدیث مجتمع  آموزش عالی تصریح کرد: طلاب مجتمع عالی جامع‌المصطفی هر ساله رتبه‌های ممتاز در این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داده‌اند؛ این درحالی است که این المپیاد مهم‌ترین اتفاق قرآنی در فعالی‌های قرآنی این مرکز به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مسابقات به‌طور مستقل توسط مرکز جامعه‌المصطفی‌العالمیه برگزار می‌شود؛ هم‌چنین دور نهایی این مسابقات دربهمن ماه سال جاری برگزارمی‌شود.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول