اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان:

بیگانگی با کتاب مشکل فرهنگی جامعه امروز است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تویسرکان با تأکید بر اینکه امروز در جامعه بیگانگی با کتاب به عنوان ابزاری فرهنگی یک مشکل است، گفت: با وجود کتاب‌‌‌های غنی، به سبب عدم شناخت درست، میزان مطالعه مفید رشد قابل ملاحظه‌ای ندارد.

بیگانگی با کتاب مشکل فرهنگی جامعه امروز است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته کتاب کتابداران و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی و انجمن مطالعه مفید با حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده امام جمعه شهرستان تویسرکان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده در جمع کتابداران و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی و در دفتر امام جمعه شهرستان، با بیان اینکه کتاب، کتابخوانی و میزان گرایش به مطالعه در دنیای امروز یکی از شاخصه‌های توسعه محسوب می‌شود، افزود: ایجاد بستر لازم ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی مستلزم حرکت همسو و هدفمند در قالب برنامه واحد حوزه‌های بنیانی تعلیم تربیت چون خانواده، مدرسه، نظام آموزشی، کتابخانه‌ها، رسانه‌های جمعی و... است.

وی با بیان اینکه مطالعه کتاب در غنی‌سازی اوقات فراغت نسل نوجوان و جوان نقش مهمی را ایفا می‌کند، افزود: خانواده‌ها و متولیان فرهنگی باید بسترهای لازم را برای سوق دادن جوانان و نوجوانان به سمت کتابخوانی و مطالعه مفید فراهم کنند.

امام جمعه شهرستان تویسرکان افزود: ایجاد فاصله بین کتاب و انسان زمینه‌ساز دوری او از الگوهای درست فرهنگی، اطلاعات و معلومات عمومی، سیاسی، اعتقادی، ارزشمند و بی‌بهره‌ شدن از عنصر بصیرت و آگاهی خواهد شد.

وی کتابخانه‌های عمومی را عاملی مؤثر در ترغیب و تشویق آحاد مردم اجتماع به مطالعه دانست، اظهار داشت: عرضه خوراک فکری در کتابخانه‌ها باید بر اصول کارشناسانه و متناسب با نیاز و تقاضای مخاطب صورت گیرد.

ارزنده با تأکید بر اینکه امروز در جامعه بیگانگی با کتاب به عنوان ابزار مهم فرهنگی مشهود است، ابراز کرد: با وجود کتاب‌‌‌های با محتوای غنی، به سبب عدم شناخت درست این منابع، میزان مطالعه مفید در جامعه رشد قابل ملاحظه‌ای ندارد.

امام جمعه شهرستان تویسرکان در پایان تصریح کرد: در صورتی که نمی‌دانیم چه کتاب‌هایی برای مطالعه مفید است  از همفکری و هم‌اندیشی با کارشناسان و متخصصان امر برای تأمین مطالبه مخاطبان متناسب با نیاز روز و کارشناسی شده اقدام کنیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول