اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌ مناسبت بیستمین هفته کتاب

عملیات ساخت کتابخانه عمومی نیشابور آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نیشابور گفت: همزمان با بیستمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران عملیات احداث کتابخانه عمومی شهرستان نیشابور آغاز می‌شود.

عملیات ساخت کتابخانه عمومی نیشابور آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، محمد زمانی؛ صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معجزه پیامبر اعظم (ص) و بزرگ‌ترین و ماندگارترین عنایت الهی به بشر کتاب قرآن کریم است و کتاب و کتابخوانی برای ما مسلمانان به‌ویژه شیعیان از اهمیت بسزایی برخوردار است و در آموزه‌های اسلامی و دینی ما نیز بر اهمیت کتاب و کتابخوانی بسیار تاکید شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا، امسال نیشابور با شعار« کتاب، یادگار ماندگار» با رویکردی تازه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور و تشکیل ستاد بزرگداشت این هفته با حضور تمامی نهادهای مسئول نسبت به برگزاری بیستمین هفته کتاب در سطح شهر و بخش‌های تابعه شهرستان نیشابور اقدام کرده‌ایم.

زمانی گفت: همزمان با هفته کتاب کلنگ احداث کتابخانه مرکزی نیشابور در محل بوستان ارغوان با حضور مردم و مسئولین به زمین زده می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نیشابور یادآور شد: بازدید دانش‌آموزان، دانشجویان و فرهنگیان از کتابخانه‌های عمومی و عضویت رایگان و نیم‌بها در کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی برای عموم مخاطبین و نیز به‌صورت ویژه برای دانشجویان، زنان و مادران خانه‌دار و دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان در سطح کتابخانه‌های عمومی و تبلیغات و پارچه‌نوشته در سطح شهر توسط کلیه دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

زمانی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات نقد کتاب نیز در تمام روزهای هفته کتاب در کتابخانه عمومی شریعتی انجام می‌شود.

دبیر اجرایی هفته کتاب شهرستان نیشابور، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه «تازه‌های  نشر» در کتابخانه‌های عمومی شریعتی،غدیر، نظیری، وکیلی نیشابور و باقرالعلوم باغشن، شهید بهشتی شهرفیروزه، پروفسور صادقی چکنه، امام رضا(ع) خروین، ادیب عشق‌آباد و شهید باتر درود برگزار می‌شود.

این مقام مسئول به افتتاح بخش تازه‌های کتاب آیت‌الله محمدیان امام جمعه فقید زاهدان در کتابخانه عمومی دکتر شریعتی اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی به‌صورت آنلاین، مکتوب و پیامکی در هفته کتاب در کلیه کتابخانه‌های عمومی با جوایز ارزنده، نشست صمیمانه کتابداران با ائمه جمعه شهرستان، معاون استاندار و فرماندار شهرستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی تصریح کرد: مراسم ویژه جشن کتاب شهرستان نیشابور نیز در روز دوشنبه 22 آبان91 ساعت 9 صبح با حضور مسئولان، کتابداران، مولفان، ناشران و... برگزار و تجلیل از کتابداران،کتابخوانان، مولفان، ناشران نمونه شهرستان،خیرین حوزه کتاب و کتابخانه‌سازان در محل تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول