اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان عنوان کرد

1.5 متر فضای کتابخانه‌ای برای هر 100 نفر گیلانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان فضای کتابخانه‌ای استان را 25 درصد کمتر از کشور دانست و گفت: 1.5 متر فضای کتابخانه‌ای برای هر 100 نفر گیلانی وجود دارد.

1.5 متر فضای کتابخانه‌ای برای هر 100 نفر گیلانی

اسماعیل جانعلی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وجود دو متر فضای کتابخانه‌ای برای هر 100 نفر در کشور اظهار کرد: فضای کتابخانه‌ای در گیلان 25 درصد کمتر از کشور است.

وی فضای کتابخانه‌ای گیلان را 1.5 متر به ازای هر 100 نفر عنوان کرد و افزود: سرانه مطالعه در گیلان بیشتر از کشور است.

جانعلی‌پور سرانه مطالعه در کشور را روزانه 79 دقیقه خواند و تصریح کرد: سرانه مطالعه گیلانی‌ها روزانه 84 دقیقه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه در افق 14004 باید از هر 100 نفر ایرانی تعداد 35 نفر عضو کتابخانه‌ها باشند، ابراز کرد: به ازای هر 100 نفر در افق مذکور باید هشت جلد کتاب در کتابخانه‌ها داشته باشیم.

به گفته وی سرانه فضای کتابخانه‌ای در افق 14004 به ازای هر 100 نفر ایرانی باید 4 متر مربع باشد.

*قابلیت مطالعه همزمان 2 هزار نفر در کتابخانه مرکزی گیلان

جانعلی‌پور در ادامه به احداث پروژه کتابخانه مرکزی گیلان در رشت اشاره کرد و گفت: پروژه مذکور بیش از 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون 2 میلیارد و 700 میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از تصویب یک میلیارد و 50 میلیون تومان اعتبار برای پروژه کتابخانه مرکزی استان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: بهره‌برداری از پروژه مذکور ظرفیت کتابخانه‌های گیلان را در پذیرش افراد افزایش می‌دهد.

وی قابلیت مطالعه همزمان کتابخانه مرکزی گیلان را 2 هزار نفر اعلام کرد.

*تشکیل نخستین جلسه خیران کتابخانه‌ساز گیلان در هفته کتاب

جانعلی‌پور فضای 72 کتابخانه در 16 شهرستان گیلان را  آماده مراجعه‌کنندگان در هفته کتاب عنوان کرد و افزود: تازه‌های کتاب از ابتدای سال جاری در تمام کتابخانه‌های استان فضای نمایشگاهی دارند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه خیران کتابخانه‌ساز گیلان در هفته کتاب، اظهار کرد: تعداد 20 انجمن خیران کتابخانه‌ساز در کشور وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان برگزاری مسابقه‌های فرهنگی و کتابخوانی را از جمله فعالیت‌ها در هفته کتاب در استان دانست و اذعان کرد: تعداد 26 مسابقه نقد و بررسی و خلاصه‌نویسی کتاب در هفته کتاب و کتابخوانی در گیلان برگزار می‌شود.

جانعلی‌پور عضویت در کتابخانه‌های عمومی گیلان در هفته کتاب را رایگان عنوان کرد و یادآور شد: عملکرد سال گذشته کتابخانه‌های عمومی گیلان به صورت بروشور در اختیار اعضای کتابخانه‌ها گذاشته می‌شود.

*برگزاری جشن کتاب در گیلان

وی با اشاره به بازدید دانش‌آموزان مدرسه‌ها، حوزه‌های علمیه و مهدهای کودک از کتابخانه‌های عمومی گیلان در هفته کتاب، تصریح کرد: جشن کتاب گیلان در هفته جاری برگزار می‌شود.

به گفته جانعلی‌پور از کتابخانه برتر، کتابخوان برتر، خیر نمونه، کتابدار پیشکسوت و ... در مراسم جشن کتاب گیلان تجلیل می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان به برگزاری جشن کتاب کشور در 24 آبان جاری با حضور رئیس جمهور در برج میلاد تهران اشاره کرد و گفت: تعداد 30 نفر از گیلان در برنامه مذکور شرکت می‌کنند.

*ارائه خدمات اینترنتی نیم‌بها در هفته کتاب

وی از ارائه خدمات اینترنتی به صورت نیم‌بها در هفته کتاب در گیلان خبر داد و ابراز کرد: بحث شبکه کتابخوان‌های حرفه‌ای در هفته کتاب دنبال می‌شود.

جانعلی‌پور با اشاره به افتتاح طرح پیک مهر در هفته کتاب در لاهیجان، یادآور شد: مسئولان کتابخانه‌های گیلان در هفته کتاب در مدرسه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان اظهار کرد: تعداد 253 عنوان برنامه در 72 کتابخانه عمومی گیلان در هفته کتاب برگزاری می‌شود.

به گزارش فارس، 20 تا 26 آبان ماه هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول