اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کتاب‌خوانی

3 کتابخانه مشارکتی در خرمشهر بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر گفت: همزمان با هفته کتاب‌خوانی سه کتابخانه مشارکتی در خرمشهر بهره‌برداری می‌شود.

3 کتابخانه مشارکتی در خرمشهر بهره‌برداری می‌شود

محمد جوروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: به منظور توسعه فضای کتاب‌خوانی در خرمشهر سه کتابخانه در هفته کتاب‌خوانی در این شهرستان بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این سه کتابخانه شهرستان خرمشهر مجهز به 11 کتابخانه خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر ادامه داد: هم‌اکنون هشت کتابخانه در خرمشهر فعالیت می‌کنند که سه تا از آنها به صورت مشارکتی است.

جوروند در خصوص نحوه اداره کتابخانه‌های مشارکتی نیز تصریح‌کرد: روال راه‌اندازی این کتابخانه‌ها به این گونه خواهد بود که هر یک از نهادهای عمومی که خواستار این نوع کتابخانه‌ است امکانات و تجهیزات لازم از سوی ارشاد به آنها داده ‌شود.

وی اضافه‌کرد: علاوه بر این به آنها آموزش‌های لازم را در خصوص کتابداری و موارد دیگر به صورت رایگان ارائه می‌کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر خاطرنشان‌کرد: هرجایی که اداره، مسجد و یا حسینیه‌ای در شهرستان برای ایجاد کتابخانه مشارکتی آمادگی داشته باشد، ما امکانات لازم برای راه‌اندازی این کتابخانه را به آنها ارائه خواهیم کرد.

جوروند افزود: علاوه بر این هم‌اکنون طرحی را برای راه‌اندازی این نوع کتابخانه‌ها در پایگاه‌های بسیج و مدارس در دست اجرا داریم.

وی گفت: البته شرط اساسی برای راه‌اندازی این نوع کتابخانه‌ها در مدارس قابلیت استفاده عموم شهروندان از آنهاست بدان معنی که مدارس باید امکانی را فراهم آورند که علاوه بر دانش‌آموزان در ساعات غیردرسی سایر مردم هم بتوانند از کتاب‌های این کتابخانه‌ها استفاده کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر گفت: طرح کتابخانه‌های مشارکتی از طرح‌های بسیار مناسب در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول