اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد روان‏شناسی دانشگاه‏های سمنان:

95 درصد دختران به ازدواج فکر می‏کنند / تعهدی در عشق مرزی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: استاد روان‏شناسی دانشگاه‏های سمنان می‏گوید: 95 درصد دختران ایرانی به ازدواج فکر می‏کنند اما باید توجه داشت که تعهدی در «عشق مرزی» وجود ندارد.

95 درصد دختران به ازدواج فکر می‏کنند / تعهدی در عشق مرزی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، محمد جهان ظهر امروز در جشن بزرگ «پیوند آسمانی» و در جمع بیش از 500 نفر از جوانان دختر و پسر دامغانی در سالن اجتماعات منوچهری دامغانی این شهر بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در جوانان، بحث ازدواج است و بر اساس بررسی‏های صورت گرفته، ذهن 95 درصد دختران را ازدواج تشکیل می‏دهد.

وی اظهار داشت: عشق و ازدواج متعلق به انسان است اما باید با فکر و اندیشه به این عشق و ازدواج پاسخ دهیم.

استاد روان‏شناسی دانشگاه‏های سمنان به «عشق مجازی» و «عشق مرزی» اشاره داشت و افزود: عشقی که هر دو طرف به هم وفادار بمانند، ارزش دارد اما در عشق مرزی هیچ تعهدی وجود ندارد.

جهان خاطرنشان کرد: امروز شاهد روابط دختر و پسر در جامعه با عنوان ازدواج و عشق هستیم و متاسفانه اکثر این روابط را روابط مرزی تشکیل می‏دهد.

استاد روان‏شناسی دانشگاه‏های سمنان یادآور شد: یکی از مهم‏ترین تصمیمات دوران زندگی و پایه و بنیان عالی برای ایجاد خانواده‏ای شاد و مستحکم، موضوع ازدواج است.

جهان تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا از شکل‏گیری ازدواج‏های ناموفق که در نتیجه باعث ضربه زدن به آسیب‏های روانی و اجتماعی می‏شود، جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افراد در گذشته آموزش‏های مورد نیاز خود را از طریق چهره به چهره و محیط اطراف دریافت می‏کردند اما امروز با تغییرات جامعه و از بین رفتن شکل سنتی، افزایش میزان اختلافات خانوادگی و متاسفانه افزایش آمار طلاق، آموزش نیاز غیرقابل انکار انسان تلقی می‏شود.

استاد روان‏شناسی دانشگاه‏های سمنان یادآور شد: آموزش پیش از ازدواج می‏تواند به کاهش ازدواج‏های ناموفق و افزایش ازدواج‏های پایدار و رضایت‏بخش کمک‏ فراوانی کند.

جهان افزود: ازدواج یک وظیفه نیست که آن را هر چه زودتر به انجام برسانیم، بلکه یکی از مهم‏ترین تصمیمات زندگی است که باید با صبر و حوصله و آگاهی کامل به آن پرداخت.

وی اضافه کرد: در امر ازدواج نباید عجله کنیم، بلکه باید تلاش شود تا ازدواج مناسب‏تری داشته باشیم.

استاد روان‏شناسی دانشگاه‏های سمنان گفت: اطاعت از دستورات دینی، رسیدن به کمال و شکوفایی، داشتن همراه در مراحل زندگی، تجربه پدر و مادر شدن، کسب آرامش و امنیت روانی، پاسخ به نیازهای جنسی و دوری از انحرافات و به دست آوردن پشتوانه حمایت‌کننده و شریک شدن در موفقیت‏های یکدیگر از مهم‏ترین دلایل ازدواج درست است.

انجام آیین حنابندان، اجرای موسیقی محلی و پاپ و برپایی نمایشگاه کتاب و ایستگاه نقاشی از دیگر برنامه‏های این جشن بود.

جشن بزرگ پیوند آسمانی از سوی فرمانداری و ادارات بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشکده بهداشت، دانشگاه پیام‌نور، ورزش و جوانان، دانشگاه دامغان، شهرداری و شورای اسلامی شهر، بنیاد شهید و امور ایثارگران، تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش دامغان برگزار شد.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول