اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

هدف قیام امام حسین (ع) برای مردم تشریح شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند هدف از قیام اباعبدالله الحسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: ما وظیفه داریم این هدف والا را برای مردم تشریح کنیم.

هدف قیام امام حسین (ع) برای مردم تشریح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علیرضا قاسمی‌‏فرزاد پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی و آمادگی برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان در ایام محرم در امام‏زاده شمس‏‌الدین محمد دماوند اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) بی‌‏نظیرترین قیام در طول تاریخ بشری است.

وی اضافه کرد: قیام امام حسین (ع) تأثیر ژرفی نه تنها بر مکتب اسلام و تشیع بلکه بر سایر مکاتب و ادیان گذاشته است و آن هم به واسطه حرکت آزادی‏خواهانه و ستیز با ظلم بود.

فرماندار شهرستان دماوند هدف از قیام اباعبدالله الحسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

قاسمی‌‏فرزاد افزود: امام حسین (ع) هدف قیام خود را مبارزه با ظلم یعنی نهی از منکر و برقراری حکومت عدل الهی یعنی امر به معروف معرفی می‏کنند و ما نیز وظیفه داریم این هدف والا را برای مردم تشریح کنیم.

وی حادثه عاشورا را واقعه‏ای تکرارشدنی در طول تاریخ عنوان و بیان کرد: این حرکت جاودانه در طول تاریخ و تا آخرین روز دنیا تکرار می‏شود یعنی همیشه شاهد مبارزه حق‌‏طلبان با یزیدیان زمان هستیم.

فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در تاریخ معاصر ما قیام حسینی بار دیگر با رهبری فرزند پاکی از سلاله پیامبر (ص) یعنی امام خمینی (ره) که در برابر ظلم ایستاد تکرار شد و نهضت اسلامی را بر پایه واقعه عاشورا شکل داد و توانست ظلم و ستم را در این کشور ریشه‌‏کن کند و نظام اسلامی را حاکم سازد.

قاسمی‌‏فرزاد با تأکید مجدد بر هدف قیام سیدالشهدا (ع) تصریح کرد: ما باید اصلی را که امام حسین (ع) بر اساس آن قیام کرد، مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر هیچ منکری بالاتر از نظام استکباری که در مقابل کشتار مردم سکوت می‏کند، نیست و هیچ معروفی والاتر از حفظ نظام اسلامی که یک تنه در مقابل ظلم ایستاده، وجود ندارد.

فرماندار شهرستان دماوند شرایط امروز کشور و جهان را شرایطی خاص و ویژه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر فشارهای دشمنان به نظام مقدس جمهوری اسلامی به اوج خود رسیده است.

قاسمی‌‏فرزاد ادامه داد: استکبار جهانی می‏خواهد با اعمال انواع فشارها ما را در ادامه مسیر دچار تردید کند؛ اما با اتکا به قدرت لایزال خداوند متعال و با بهره‌‏گیری از سلاح تقوا، ایمان، صبر و استقامت در برابر یزیدیان استوارتر از گذشته پشت سر رهبر حکیم و فرزانه خود خواهیم ایستاد.

وی خاطرنشان کرد: همه ما باور داریم پیروزی نهایی که خداوند متعال وعده داده به دست خواهد آمد.

این نشست با حضور مسئولان، هیئت امنا و ذاکران هیئت‏های مذهبی شهرستان دماوند برگزار شد.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول