اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور روحانیون معاونت مجلس صدا و سیما تأکید کرد

بیان واقعه کربلا و قیام امام حسین(ع) توسط روحانیون

خبرگزاری فارس: مشاور روحانیون معاونت مجلس صدا و سیما بر بیان واقعه کربلا و قیام امام حسین توسط روحانیون تأکید کرد.

بیان واقعه کربلا و قیام امام حسین(ع) توسط روحانیون

به گزارش خبرگزاری فارس از نظرآباد، حجت‌الاسلام محسن ادیب یزدی عصر امروز در همایش بزرگ هیئت‌های مذهبی در شهرستان نظرآباد اظهار داشت: روحانیون در محرم باید به بیان واقعه کربلا و اهداف قیام امام حسین (ع) بپردازند و با استفاده از رسانه صدا و سیما وظیفه و رسالت خود را در آگاهی دادن نسل امروز نسبت به واقعه عاشورا انجام دهند.

وی ادامه داد: روحانیون باید در این ماه در مسیر ارتقای بصیرت و آگاهی دادن مردم نسبت به واقعه عاشورا گام بردارند و نقش اساسی را در بیداری و آگاهی دادن به مردم ایفا کنند.

این مسئول گفت: روحانیون با توجه به نقشی که در آگاهی دادن به مردم دارند باید مصادیق فتنه گران را در طول تارخ برای مردم بازگو کنند و اهداف فتنه‌گران را برای ضربه زدن به اسلام برای مردم و به ویژه نسل امروز بیان نمایند.

ادیب یزدی خاطرنشان کرد: وقایعی که در صدر اسلام رخ داد باید توسط روحانیون برای مردم بازگو شود و چهره فتنه‌گران تاریخ بیش از گذشته به مردم شناسانده شود.

وی گفت: روحانیون دراین ایام با بیان مسائل اجتماعی، سیاسی و مذهبی باید ذهن مردم را از وقایع روز دنیا، ‌سیاست و .... روشن کنند.

ادیب یزدی تأکید کرد: البته بیان این مهم نیز نیازمند داشتن زبانی گویا و شفاف بوده،‌ لذا روحانیون باید با بیانی روان و بی تکلف در مسیر آگاهی دادن به مردم گام بردارند.

مشاور امور روحانیون معاونت مجلس صدا و سیما نقش رسانه ملی را در تقویت عزادار‌ی‌های سنتی مهم ارزیابی کرد و گفت: بدعت گذاری و ارائه الگوی غلط در عزاداری مصائب حضرت سید الشهدا(ع) صحیح نیست و به گوش باشیم مراسم مذهبی و عزاداری ما با حضور ارکان تبلیغی دین یعنی روحانیت باشد.

در ادامه این مراسم همچنین جانشین فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد نیز طی سخنانی بر لزوم همکاری نیروی انتظامی برای برگزاری مراسم‌های ویژه دهه محرم تأکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های اساسی برای برگزار هرچه باشکوه این ایام انجام شده است.

فریدون مکرمی اصل بیان داشت: در این راستا همچنین هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی و هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری نیز انجام خواهد شد تا دسته‌جات سینه‌زنی در شب‌های محرم بتوانند برنامه‌های خود را به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول