اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایان کارگاه‌های آموزشی آسیب‌شناسی تعزیه در اردبیل

امام حسین (ع) تنها متعلق به شیعیان نیست

خبرگزاری فارس: کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی آسیب‌شناسی عزاداری و تعزیه در اردبیل در حالی پایان یافت که شرکت‌کنندگان در بیانیه خود اعلام کردند که امام حسین (ع) شخصیت بی‌نظیر جهانی دارد.

امام حسین (ع) تنها متعلق به شیعیان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاد دانشگاه و پژوهشگر عاشورایی کشورمان در آیین اختتامیه این نشست و کارگاه‌های آموزشی در سرعین اظهار داشت: ما این دوره‌ها و نشست‌ها را با محوریت چهارگانه برگزار کردیم تا شاعران و مداحان در انتخاب اشعار و بیان موضوع روان مطالب را انتقال دهند.

محمدرضا سنگری تصریح کرد: در این نشست‌ها در مورد انتخاب شعر مناسب برای بیان موضوعات عاشورایی، مطالعه کتب مناسب برای شناخت ابعاد عاشورایی و همچنین قلمرو کار مداح و گستردگی فعالیت مداحان و اهمیت کار آنها بحث و بررسی‌های مختلفی صورت گرفت.

وی خاطر نشان کرد: ما سعی کردیم قلمرو مداحان و ذاکران را مشخص و تعریف کنیم تا یک ورود واقعی را به عرصه مداحی و نوحه‌سرایی شاهد باشیم چرا که مداح ما باید با معرفت به حقیقت عاشورا و پیام این نهضت تاریخی مطالب را بیان کند و مطالعه عمیقی در سیره پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: لزومی ندارد مداح و ذاکر ما به هر حوزه‌ای ورود پیدا کند بلکه بهتر آن است که با شناخت و درک موضوع به مباحث وارد شده و حقایق را به شایستگی دریابد.

پژوهشگر و مبلغ عاشورایی کشور عمان از مسقط نیز بیان کرد: در این سمینار عالی فضایی فراهم شد تا با ابعاد فرهنگ عاشورایی بیشتر آشنا شویم.

محمد صالح ادامه داد: شخصیت امام حسین (ع) شخصیتی جهانی و بی‌نظیر است و ما در قالب این سمینارها به عظمت امام حسین (ع) و 72 تن از یارانش پی بردیم.

امام حسین (ع) تنها متعلق به شیعیان نیست

الیاس قاسم‌اف از تاجیکستان نیز در مورد دستاورد برگزاری دو مرحله نشست تخصصی آسیب‌شناسی مداحی در سرعین یادآور شد: پیام این سمینار آن است که امام حسین (ع) تنها متعلق به شیعه نیست بلکه نام و یاد امام حسین (ع) به آن دلیل جاودانه مانده که اهل سنی و شیعه به سومین امام خود عشق و ارادتی واقعی داشتند.

مبارز ایساف در این زمینه گفت: برای سومین بار است که در این اجلاس حضور پیدا می‌کنم و یقین دارم که اجلاس پیرغلامان حسینی انتقال‌دهنده فرهنگ و پیام عاشورایی است.

این پژوهشگر و مبلغ اکراینی افزود: امام حسین (ع) به ما یاد می‌دهد که چگونه در برابر ظالمان روزگار به مبارزه بی‌امان خود ادامه دهیم و از کارها و کرده خودمان لحظه‌ای عقب ننشینیم.

نشست‌های تخصصی دهمین اجلاس پیرغلامان حسینی روز گذشته و امروز برگزار شد و در آن کارشناسان و متخصصان امر مباحث مختلفی را در آسیب‌شناسی فرهنگ عاشورا ارایه دادند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول