اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل

دستگاه امام حسین تطهیر کننده آلودگی‌ها و معاصی است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: دستگاه امام حسین (ع) تطهیر کننده آلودگی‌ها و پاک کننده معاصی هر شخص است و کسی حق ندارد برای ورود دیگران به این عرصه خط قرمزی تعریف کند.

دستگاه امام حسین تطهیر کننده آلودگی‌ها و معاصی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری شامگاه شنبه در آیین استقبال از ماه محرم در مسجد اعظم اردبیل اظهار داشت: هرچند برگزاری این آیین وظیفه ذاتی شورا و شهرداری نیست اما به مثابه انجام وظیفه در سنگر کارهای فرهنگی و معنوی و برای انسجام‌بخشی به عزاداری‌ها در آستانه ماه محرم شورا و شهرداری همچون سال‌های گذشته این مراسم را برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هم در دوره دوم و هم دور سوم فعالیت شورا در این زمینه با همکاری شهرداری اقدامات و کارهای اجرائی انجام شد و ما شاهد آن هستیم که به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری این آیین با شوکت و شکوه خاص برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: برنامه استقبال از محرم امروز مورد اقبال افکار عمومی در مناطق مختلف کشور شده و به یقین آنها سعی می‌کنند به تبعیت از اردبیل چنین مراسم معنوی را برگزار کنند اما این آیین در شهر حسینی اردبیل حال و هوایی متفاوت‌تر دارد.

سرداری در ادامه سخنان خود اضافه کرد: اگر تمام حرکت‌ها و سکنات ما صبغه و رنگ الهی بگیرد به یقین ماندگار خواهد شد و هرکس نتواند در این عرصه ورود پیدا کند و خوی و خصلت و مرامش را رنگ الهی نبخشد دچار رنگارنگی روزگار می‌شود.

وی ادامه داد: آنهایی که به بلندای تاریخ ماندگار شده‌اند قطعا به زندگی خود رنگ و بوی الهی بخشیده‌اند و تمام کارها و حرکات آنها جاودانه مانده و بی‌نظیر در تاریخ ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو شورای شهر اردبیل گفت: هرکس با عشق حسینی و مرام عاشورایی زندگی خود را بنا نهد در حقیقت زندگی‌اش رنگ و لعاب معنویت و الهی به خود گرفته و در ورود به چتر حمایت حسینیت هیچ محدودیت و محزوریتی ندارد.

سرداری افزود: چتر حمایتی امام حسین (ع) به بلندای همه عالم و هستی وسعت و گستردگی دارد و همه می‌توانند از این ارزشمداری و معنویت بهره و حظ لازم را ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این دستگاه تطهیر کننده آلودگی‌ها می‌تواند معاصی و آلودگی‌های هر شخص را بشوید و پاک کند و کسی حق ندارد برای ورود دیگران به این عرصه خط قرمزی تعریف کند.

رئیس شورای شهر اردبیل با بیان اینکه در قرآن حتی لفظ کرب مقدس یاد شده است، اظهار داشت: در قرآنی که به تمام انسان‌ها و موجودات حرمت قائل شده است و بدون وضو نمی‌توان بر تک تک کلمات قرآن دست گذاشت نیازی نیست که عده‌ای بخواهند برای چتر رحمانیت و بخشودگی حسینی حد و مرزی تعیین کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرداری در پایان سخنان خود اذعان کرد: تمام آلودگی‌ها در دریای بیکران حسینیت در این ماه عظیم شست‌وشو داده می‌شود و همه به عطر و بوی حسینی آراسته می‌شوند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول