اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران:

نهضت امام حسین(ع) بهترین راهبرد پیشرفت انقلاب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران با اشاره به ویژگی‌های برجسته نهضت امام حسین(ع)، این نهضت را راهبرد و الگویی مناسب برای جمهوری اسلامی ایران دانست.

نهضت امام حسین(ع) بهترین راهبرد پیشرفت انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی چهارشنبه شب در همایش سالانه سخنرانان برجسته و اثرگذار کشور گفت: مسئله اولی که در ارتباط با موضوع منابر مطرح می‌شود این است که غفلت باید به عنوان یک بلای خانمان‌سوز مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه در ارتباط با آثار سوء غفلت تصریح کرد: غفلت موجب می‌شود که انسان از رتبه آدمیت به مرتبه حیوانیت سقوط کرده و عاقبت وی به جهنم کشیده شود.

وی یکی از مهم‌ترین مسائلی که در زندگی انسان تاثیر بسیار زیادی دارد را محاسبه فرد بین خود و خدا دانست و گفت: در بین کارهای خود یک زمانی را هم به عنوان محاسبه اعمال خود، میان خود و خدای خود باز کنیم.

امام جمعه موقت تهران فراموش کاری را یکی از مواردی دانست که باید از آن پرهیز شود و گفت: پرهیز از نسیان یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود تا بتوان به آنچه به عنوان هدف و راهبرد برای خود قرار داده‌ایم دست پیدا کنیم.

وی در ادامه پرداختن به نسل جوان را از مهمترین ضروریات منابر دانست و افزود: از مهم‌ترین موضوعاتی که الان ما باید به آن توجه کنیم توجه به نسل جوان کشور است. نسل جوان مهم‌ترین بخش از جامعه است که منابر ما باید به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

صدیقی یکی از مسائل مهم را پرداختن به مکان‌ها و اقشاری دانست که کمتر به آنها پرداخته شده است و تصریح کرد: برخی از موضوعات و مکان‌ها هستند که حضور علما در آنها به صورت کامل مشاهده می‌شود، مهم این است که ما به مکان‌هایی برویم که کسی به سراغ آنها نمی‌رود.

استاد برجسته حوزه استفاده از تجربیات اساتید دانشگاه‌ها و ایجاد ارتباط بین اساتید و علما را بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: ما باید در مدارس حضورمان را فعال‌تر کنیم و به میان اساتید و جوانان رفته و ارتباط خود را با آنها به بهترین نحو ممکن حفظ کنیم.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: نکته بعدی که بسیار مهم است در ارتباط با ولی خدا است، ما باید سعی کنیم در ارتباط با ولی خدا و جانشین و نایب امام زمانمان وظایفمان را به درستی انجام دهیم.

وی دورویی را از بدترین صفاتی که انسان می‌تواند با آن روبه‌رو شود دانست و گفت: همچنین توجه به باطن خود، یکی دیگر از مسائلی است که ما نباید از آن غافل شویم، انسان نباید ظاهر خود را به گونه‌ای نشان دهد که با باطنش اختلاف داشته باشد.

صدیقی عمل کردن هر شخص به گفته‌هایش را بسیار ضروری دانست و گفت: متاسفانه برخی امام حسین علیه‌السلام را برای دیگران بیان می‌کنند و از گفته‌های خود هیچ بهره‌ای نمی‌برند.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه گفت: این یک غفلت بزرگ است، امام حسین (ع) را فقط برای دیگران نخواهیم، در خانه خود هم روضه بخوانیم، ما نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که از قافله عقب بمانیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ما باید خود را نیز همچون دیگران به این گونه مراسم‌ها دعوت کرده و از سخنرانی خود بهره ببریم.

وی در پایان نهضت امام حسین (ع) را مهم‌ترین راهکار در زمینه پیشرفت انقلاب دانست و گفت: در زمینه انقلاب اسلامی ایران هم باید به این نکته توجه کرد که انقلاب را باید با نهضت امام حسین (ع) و برکات این نهضت به پپش ببریم تا موفقیت حاصل شود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول