اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله موسوی جزایری:

مردم از حوزه‌های علمیه پشتیبانی کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان خوزستان از مردم خواست تا حوزه‌های علمیه را پشتیبانی کنند.

مردم از حوزه‌های علمیه پشتیبانی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری ظهر امروز در آیین عمامه‌گذاری 50 طلبه حوزه‌های عملیه سراسر استان خوزستان اظهار داشت: هم اکنون 4 هزار طلبه در حوزه‌های علمیه خوزستان مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: در حوزه‌های علمیه اهواز نیز 2 هزار طلبه در حال فراگیری علوم دینی هستند که حدود 400 نفر از آن‌ها با طی کردن مراحل تحصیل هم اکنون در کلاس درس خارج شرکت می‌کنند.

امام جمعه اهواز در ادامه با در خواست از مردم برای پشتیبانی از حوزه‌های گفت: بر همه ماست که برای توسعه حوزه‌های علمیه تلاش کنیم و در این راه گام برداریم.

این استاد درس خارج فقه و اصول در ادامه معمم شدن را اول راه طلاب بیان نمود و تصریح کرد: این برادران عزیز چند سالی درس خواندند تا صلاحیت پوشیدن لباس روحانیت را پیدا کردند ولی باید 30 سال دیگر در این مکتب تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون برای تبلیغ دین کمبود روحانی داریم، اظهار داشت: روحانیون جوان و پر انرژی ما برای گام نهادن در راه دین خوش درخشیدند و مردم از آن‌ها راضی هستند.

موسوی جزایری ادامه داد: هم اکنون روحانیون ما در کنار همه کارهای خود گاهی به روستا‌ها سر می‌زنند و در مدارس نیز حضور می‌یابند اما باید به جایی برسیم که در همه روستا‌ها روحانیون مستقر شوند.

وی به افزایش جمعیت روستا‌ها اشاره کرد و گفت: هم اکنون در توابع شهرستان اهواز روستاهایی داریم که جمعیت آن‌ها از 11 هزار نفر گذشته است که این جمعیت به اندازه جمعیت یک شهر است و وقتی جمعیت زیادی داشته باشیم قدرت ما نیز بیشتر می‌شود و دشمن نمی‌تواند سوء نیتی در مورد ما داشته باشد.

رئیس حوزه‌های علمیه خوزستان اضافه کرد: با داشتن جنین جوانان پاک و خدایی دشمن جرئت نگاه چپ به کشور عزیزمان ایران و ملت شریف ما را ندارد.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول