اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

30 هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه کشور تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور از تحصیل 30 هزار خواهر طلبه شاغل به تحصیل در حوزه‌های علمیه سراسر کشور خبر داد.

30 هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه کشور تحصیل می‌کنند

محمود خالقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در حال حاضر حدود 30 هزار خواهر طلبه در 50 حوزه علمیه در دو مقطع سطح دو و سه مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: این طلبه‌ها در مراکز تخصصی و در گرایش‌های فقه و اصول، تفسیر، تاریخ، اصول اخلاق، تربیت، فلسفه و کلام و مطالعات زنان مشغول هستند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه ارتقای امور کیفی مهم‌ترین سیاست‌های حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود بیان داشت: ارتقای کیفی برنامه‌ها در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و امکانات سخت‌افزاری همواره مورد توجه قرار دارد و در بحث توسعه کمی نیز توسعه مدارس و ظرفیت‌سازی پذیرش بیشتر در دستور کار قرار دارد.

خالقی با اشاره به نوپا بودن حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در حال حاضر 14 سال از عمر حوزه‌های علمیه خواهران می‌گذرد که با توجه به نوپا بودن آن توسعه و افزایش رشته‌ها منوط به توسعه تعداد نیرو‌های انسانی چه در بحث مدیریت و چه در بحث استاد است.

وی مهم‌ترین عامل تبلیغ برای جذب خواهران در حوزه‌های علمیه را رفتار و کردار خواهران طلبه دانست و تاکید کرد: خواهران طلبه از نظر علمی و اخلاقی و رفتاری بهترین عامل جذب خواهران به مراکز حوزه‌های علمیه هستند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به در پیش بودن ایام محرم خاطر نشان کرد: ماه محرم الحرام مهم‌ترین فصل تبلیغی است، ما در حوزه‌های علمیه در ماه محرم همیشه صحبت از حق و باطل داریم، همیشه نماد حق را در جریانات عاشورا و امام حسین(ع) و نماد باطل را یزید می‌دانیم و معتقدیم باید امام حسین و یزید زمان خود را بشناسیم و با معیارهایی که برای تشخیص حق و باطل داریم خودمان به حوزه حق ملحق شویم و حق را ترویج کنیم و دیگران را از حوزه باطل دور کنیم.

وی نماد حق را در زمان حاضر مقام معظم رهبری دانست و بر لزوم پیروی از دستورات ایشان تاکید کرد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول