اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اساتید حوزه

برترین‌های آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: مراسم تجلیل از برترین‌های حوزه علمیه خراسان با حضور جمعی از علما، اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

برترین‌های آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مراسم تجلیل از برترین‌های حوزه علمیه خراسان که بعدازظهر امروز در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، حجت‌الاسلام اکبر فرجام، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: روحانیون حوزه علمیه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به وظیفه تبلیغی خود بیش از پیش خواهند پرداخت.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی گفت: شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه، با برنامه‌ریزی مناسب، محورهای سخنان ایشان را به‌صورت برنامه‌های اجرایی تدوین خواهد کرد.

فرجام اظهار داشت: قصد داریم در سالگرد سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، فرمایشاتی را که در کوتاه مدت قابل اجرا بوده، گزارش دهیم و آنچه را که نیاز به برنامه‌ریزی درازمدت دارد را نیز ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه و نظام اسلامی، حوزه و ضرورت حضور حوزویان در جمع دانشگاهیان، حوزه و تبلیغ، حوزه و پاسخگویی به شبهات، حوزه و کانون‌های فرهنگی تبلیغی و مساجد، حوزه و معنویت و اخلاق از جمله محورهای فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب است گفت: تأکید و استمداد ما از اساتید این است که پیشنهاد حوزه علمیه خراسان یعنی هجرت فضلا به شهرستان‌ها که مورد تأئید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت، را تحقق بخشند.

فرجام به فعالیت جدی‌تر مدارس علمیه شهرستان‌ها و تأسیس نمایندگی‌های خراسان‌شمالی و جنوبی اشاره و خاطرنشان کرد: تشکیل شوراهای استانی و اعزام بیش از 100 استاد به شهرستان‌ها از جمله اقداماتی است که توسط مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان انجام شده است.

وی یکی شدن نظام آموزشی برادران و خواهران حوزه علمیه خراسان را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد و افزود: با توجه به نیاز به استاد خواهر و برادر برای سطوح دو و سه در شهرستان‌ها،‌ طلاب بومی باید از قم و مشهد به شهرستان‌ها هجرت داشته باشند.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با اشاره به پیشنهاد این حوزه در محضر رهبر معظم انقلاب مبنی بر بازگشت فضلای بومی از قم و مشهد به شهرستان‌ها و تأیید ایشان، اظهار داشت: فضلای خراسان شمالی و جنوبی باید در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری جدیت داشته و در این جهت مرکز مدیریت هم موظف به تأمین امکانات مناسب برای آنان است.

وی حضور فعال تبلیغی روحانیون در شهرستان‌ها را سبب از بین رفتن و کمرنگ شدن انحرافات فرهنگی اجتماعی دانست و با اشاره به راه‌اندازی دوره سفیران هدایت در حوزه علمیه خراسان، تأکید کرد: این دوره در کنار حضور فضلا برای استقرار در شهرستان‌ها سبب خواهد شد تا بخش عمده‌ای از نیاز تبلیغی تأمین شود.

فرجام ضمن اعلام آمادگی برای دریافت پیشنهادها، طرح‌ها و دیدگاه‌های نمایندگان نخبگان حاضر در این مراسم، متذکر شد: نباید همه حمایت‌های نخبگان را با رنگ وبوی مادی در نظر گرفت، بلکه بخش عمده حمایت‌ها، معنوی، آموزشی، پژوهشی و ... و البته مادی و اقتصادی است.

در ادامه این مراسم، چهار نفر از برترین‌ها و ممتازین حوزه علمیه خراسان، دیدگاه‌های خود را درباره مسائل آموزشی و پژوهشی این حوزه بیان نمودند.

در پایان این جلسه به تعدادی از برترین‌های آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان به نمایندگی از بیش از هزار نفر از برگزیدگان و ممتازین دو سال گذشته این حوزه جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول