اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه ـ 2:

حوزه‌های علمیه در قرآن‌پژوهی پیشگام باشند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حوزه‌ها باید در عرصه قرآن‌پژوهی و فعالیت‌های قرآنی پیشتاز باشند تا بتوانند منشأ اثر در جامعه اسلامی بوده و علوم انسانی را اصلاح کنند.

حوزه‌های علمیه در قرآن‌پژوهی پیشگام باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام علی محمدی در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: حجت‌الاسلام راغبی تلاش فراوانی در دوره شش ساله مدیریت خود بر دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کرد و موفقیت‌های زیادی را به دست آورد.

وی افزود: مدیریت جدید دانشگاه فردی فاضل و دانشمند است که پذیرش ریاست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از سوی وی تأثیرات خوبی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سابقه جانبازی و بسیجی بودن حجت‌الاسلام عابدی، رئیس جدید دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: آخرین پیام امام راحل(ره) در رابطه با بسیج صادر شده است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در آخرین پیام خود نکات بسیار مهمی را یادآور شدند که مهم‌ترین آن‌ها ضرورت شناخت و اجرای صحیح اسلام ناب محمدی(ص) است.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه درباره اسلام غیر ناب و آمریکایی عنوان داشت: اسلام روشن‌فکران نوعی از دین است که تفسیر اسلام در آن با نگاهی مادی صورت می‌گیرد ضمن اینکه متحجران نیز با خودرأیی به تفسیر دین می‌پردازند و هر دو این برداشت‌ها نیز به یک نتیجه واحد یعنی تفکیک دین از سیاست می‌انجامد.

وی ابراز کرد: بنیان‌گذار کبیر انقلاب در پیام خود در ارتباط با بسیج نکاتی را در زمینه ضرورت بسیجی بودن جامعه مورد تاکید قرار دادند ضمن اینکه ایشان فرمان تشکیل بسیج را قبل از جنگ تحمیلی صادر فرمودند.

محمدی با اشاره به نکته دیگری که در پیام امام خمینی(ره) وجود دارد گفت: یگانگی و اتحاد حوزه و دانشگاه و جلوگیری از نفوذ ایادی استکبار در این دو مکان حساس از جمله مواردی است که ایشان تاکید فراوانی بر آن داشتند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: این روحیه و تفکر انقلابی امام راحل(ره) باید در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه با جدیت دنبال شود زیرا ایشان فرمودند که لازم است پیشکسوتان جهاد و شهادت در همه صحنه‌ها حاضر باشند.

وی با اشاره به نوع فعالیت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تصریح کرد: این مسئله از تفکر صحیح دینی در حوزه‌های علمیه نشأت گرفته و مصداق بارز آن اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است که با نگاهی جامع و کامل اسلام را به ملت ایران معرفی کردند.

محمدی با تاکید بر شکرگزاری مردم ایران به دلیل زندگی در عصر امام خمینی(ره) بیان داشت: قرآن دارای زبانی زندگی‌ساز است و یکی از اقدامات مهم جمهوری اسلامی در این سال‌ها توجه به قرآن است.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به اسلامی‌‌سازی علوم انسانی گفت: علوم انسانی ما باید برگرفته از قرآن باشد زیرا به تعبیر رهبری علوم غربی بر پایه مادیات بوده و مبانی اصیل مسلمانان باید از قرآن مجید استخراج شوند بنابراین دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم باید این فرمان رهبری را در دستور کار قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد: آنچه امروز در جامعه از مفاهیم قرآنی وجود دارد برگرفته از زحمات حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید است و حوزه‌ها باید پس از این هم در عرصه قرآن‌پژوهی و فعالیت‌های قرآنی پیشتاز باشند تا بتوانند منشأ اثر در جامعه اسلامی بوده و علوم انسانی را اصلاح کنند.

محمدی با بیان اینکه اساس قرآن، هدایت و تأمین سعادت بشری است افزود: حاکمیت ولایت‌مدار و روح امامت باید در جامعه وجود داشته باشد زیرا رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند ما نخستین کشور هستیم که پرچم‌دار عمل صحیح به آیات قرآن هستیم و باید به این مسئله افتخار کنیم.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول