اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با عید امامت و ولایت

مسابقات سراسری فرهنگی ورزشی حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره مسابقات سراسری فرهنگی ورزشی حوزه‌های علمیه از حضور 30 تیم ورزشی در قالب 660 شرکت‌کننده از سراسر کشور در مسابقات فرهنگی ورزشی حوزه‌های ‌علمیه سراسر کشور خبر داد.

مسابقات سراسری فرهنگی ورزشی حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام حسن یزدی پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری فرهنگی ورزشی حوزه‌های علمیه گفت: هم‌زمان با بزرگداشت عید امامت و ولایت مسابقات فرهنگی ورزشی حوزه‌های علمیه از 10 تا 13 آبان ماه به مدت سه روز در استان تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: پیگیری برگزاری این مسابقات از شهریور ماه سال جاری آغاز شده و تاکنون حضور 30 تیم از سراسر کشور در این مسابقات قطعی شده است.

دبیر جشنواره سراسری فرهنگی ورزشی حوزه‌های علمیه ادامه داد: در هر کاروان ورزشی این مسابقات 20 نفر در شش رشته به رقابت خواهند پرداخت.

یزدی تصریح کرد:‌ تیراندازی، شنا،‌ دو و میدانی، پینگ‌پنگ،‌ کوهنوردی و آمادگی جسمانی از جمله رشته‌هایی است که در این دوره از مسابقات برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری این مسابقات در سال‌های گذشته عنوان داشت: ‌در گذشته این مسابقات با همکاری بسیج طلاب و در سه رشته ورزشی برگزار می‌شد که در سال جاری برای نخستین بار این دوره از مسابقات به صورت منسجم و با همکاری وزارت ورزش و امور جوانان، بسیج طلاب و روحانیون، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و... برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره فرهنگی ورزشی حوزه‌های علمیه یادآور شد: تمام مراحل فنی و اجرایی برگزاری این دوره از مسابقات بر عهده خود طلاب بوده و 660 نفر در رده سنی 15 تا 28 سال در مسابقات سراسری فرهنگی ورزشی حوزه‌های علمیه شرکت خواهند کرد.

یزدی با اشاره به هدف برگزاری این دوره مسابقات ابراز داشت: هدف از برگزاری این دوره مسابقات افزایش انگیزه ورزش در طلاب و ایجاد روحیه نشاط و سلامتی در بین آنان است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تمرین و آمادگی طلاب با استفاده از اساتید و مربیان برجسته در برخی رشته‌ها برای شرکت در مسابقات از توان خوبی برخوردار هستیم.

دبیر جشنواره مسابقات فرهنگی ورزشی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: از استان قم در این مسابقات در رشته پینگ‌پنگ دو نفر، رشته آمادگی جسمانی در دو رده جوان و بزرگسال هر کدام دو نفر، تیراندازی چهار نفر، شنا سه نفر و کوهنوردی دو نفر حضور خواهند داشت.

کمبود امکانات ورزشی مناسب برای طلاب

یزدی در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی دارای امکانات و زیرساخت‌های ورزشی هستند افزود: حوزه‌های علمیه در کشور زیرساخت‌های لازم ورزشی برای طلاب را ندارند و این خود یکی از مشکلات حوزه‌های علمیه در زمینه ورزش و سلامت طلاب و روحانیون است.

وی در پایان گفت: ‌مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات روز پنجشنبه 11 آبان ماه ساعت 9 صبح در مجتمع فرهنگی ورزشی غدیر تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول